>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar FBO113 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Fen eğitimiyle ilgili araştırmaları nereden ulaşılacağını bilir.
2) Fen eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaları ilgili literatür açısından inceler.
3) Fen eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaları ilgili literatür, problem saptama, yöntem, örneklem, bulgular ve bulguların değerlendirilmesi açısından faklılıklarını ortaya çıkarır.
4) Fen eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaları problem saptama açısından inceler.
5) Fen eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaları yöntem açısından inceler.
6) Fen eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaları çalışmanın bulgular ve sonuçlar açısından değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Düşük Orta Düşük Orta   Orta   Orta          
2 Yüksek                            
3 Yüksek         Orta   Orta              
4 Yüksek                            
5 Yüksek                            
6 Yüksek                            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Fen Eğitimi literatüründeki ulusal ve uluslar arası en son akademik çalışmaların izlenmesi ve bu çalışmaların fen eğitimine katkılarının tartışılması, Fen eğitimi çalışmalarında bilimsel çatıyı oluşturacak ilgili literatür çalışmasının yapılabilmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin izlencesinin içeriği hakkında bilgi ve öğrencilerin ders içi ve ders dışı faaliyetlerinin tartışılması
2) Ulusal ve uluslar arası akademik arama motorları hakkında uygulamalı bilgi vermek. Bilimsel araştırmanın adımlarından kısaca bahsetmek
3) Fen eğitimi çalışmalarında anahtar kelimeler. Fen eğitiminde son yıllarda yapılmış ulusal bir çalışmanın içerik olarak incelenmesi
4) Fen eğitiminde son yıllarda yapılmış uluslar arası bir çalışmanın içerik olarak incelenmesi
5) Öğrencilerle birlikte 3 farklı ulusal çalışmanın problem belirlenmesinde yaralanılan literatürün amaca uygunluğunun incelenmesi
6) Öğrencilerle birlikte 3 farklı ulusal çalışmanın yöntem ve teknik açısından incelenmesi
7) Öğrencilerle birlikte 3 farklı ulusal çalışmanın bulgular açısından incelenmesi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Öğrencilerle birlikte 3 farklı ulusal çalışmanın sonuçlar açısından incelenmesi
10) Öğrencilerle birlikte 3 farklı uluslararası çalışmanın problem belirlenmesinde yaralanılan literatürün amaca uygunluğunun incelenmesi
11) Öğrencilerle birlikte 3 farklı uluslararası çalışmanın yöntem ve teknik açısından incelenmesi
12) Öğrencilerle birlikte 3 farklı uluslararası çalışmanın bulgular açısından incelenmesi
13) Öğrencilerle birlikte 3 farklı ulusal çalışmanın sonuçlar açısından incelenmesi
14) Öğrencilerin incelenen çalışmalardan yola çıkarak, fen eğitimi alanında, kendi seçtikleri bir probleme çatı oluşturabilecekleri literatür çalışmasını sunmaları
15) Öğrencilerin incelenen çalışmalardan yola çıkarak, fen eğitimi alanında, kendi seçtikleri bir probleme çatı oluşturabilecekleri literatür çalışmasını sunmaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ulusal Hakemli fen Eğitimi Dergileri
2- Uluslararası ve Ulusal Hakemli Eğitim Dergileri

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Grup Çalışması
4) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

2

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte