>

Fen Deneyleri Tasarımı ve Geliştirilmesi

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Fen Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen Deneyleri Tasarımı ve Geliştirilmesi FBO115 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Doğan GÜLLÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) fen öğretiminde deneyin önemini kavrar.
2) Laboratuvar çalışmalarında hangi tür deney yöntemi ve çeşitlerini kullanacağına nasıl karar vereceğini bilir.
3) Deneylere ilgili olarak kazanım yazabilir, deneylerde kullanacağı malzemelere karar verebilir.
4) Yapılan bir deneyinin sonucunu raporlaştırır.
5) Basit araç-gereç kullanalarak fen konularına yönelik deney tasarlabilir.
6) Laboratuvarı fiziki şartlara göre öğretim amacı doğrultusunda düzenleyebilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Düşük Yüksek Orta Düşük Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Orta Yüksek Orta Düşük
2 Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Orta Düşük Orta Orta
3 Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Orta Düşük Düşük Orta
4 Orta Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta
5 Orta Yüksek Düşük Düşük Orta Yüksek Orta Orta Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük
6 Orta Yüksek Düşük Düşük Orta Orta Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta Düşük Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Fen öğretiminde deneyin önemi, Laboratuar yaklaşımları ve deney çeşitleri, Deney yöntemi ve öğretim programıyla ilişkisi, Deney çalışma yaprağı hazırlama, Deney için amaç ve kazanım belirleme, Deney araç-gereci belirleme, Ucuz ve atık malzemeden araç-gereç yapma, Laboratuar düzenlenmesi, Deney yapma ve veri toplama süreci, Sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci, Bilgisayar destekli deney tasarımı, Fiziksel ve biyolojik bilimlere ait örnek deney tasarımları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Fen Öğretiminde deneyin yeri ve önemi
2) Laboratuar yaklaşımları ve deney çeşitleri
3) Deney yöntemi ve öğretim programlarıyla ilişkisi
4) Deney yaprağı hazırlama
5) Deney için amaç ve kazanım belirleme
6) Deney araç-gereçleri belirleme
7) Ara Sınav
8) Ucuz ve atık malzemeden araç-gereç yapma
9) Laboratuar düzenleme çeşitleri
10) Deney yapma ve veri toplama süreci
11) Deney sonuçları tartışma ve yargıya varma süreci
12) Bilgisayar destekli deney tasarımı
13) Fen Bilimlerine yönelik örnek deney tasarlama
14) Fen Bilimlerine yönelik örnek deney tasarlama
15) Dersin değerlendirilmesi
16) genel değerlendirme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Özmen Haluk, Yiğit Nevzat, Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuar Kullanımı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2005
2- Aydoğdu, M.,ve Arkadaşları (2004), Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları, Pegem A Yayınları
3- İlköğretim 6-8. Sınıf Fen ve Teknoloji Programları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte