>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenme | FBO107 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 8 |
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
1) Probleme Dayalı Öğrenme modelinin genel
özelliklerini, avantajlarını ve dezavantajlarını
bilir.
2) Probleme Dayalı Öğrenme Sürecinde
öğretmenin, öğrencinin ve problemin rolünü
bilir
3) Probleme dayalı öğrenme sürecindeki işlem
basamaklarını uygular
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | |
2 | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | |
3 | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Probleme dayalı öğrenme-öğretme yaklaşımının tarihsel gelişimi. Bu konuda Literatür taraması yapmak ve makale okuyarak sunular hazırlama. Var olan problemlerden yola çıkarak yeni problemler oluşturmak. Oluşturulan problemleri kullanılarak yeni ders tasarımları oluşturmak.
1- 1- 1. Fogarty., R. ( 2001). Problem-Based Learning and Other Curriculum Models
fort he Multiple Intelligences Classroom. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
2- 2. Sungur, S.& Tekkaya, C. (2006). Effects of problem- based learning and
traditional instruction of self-regulated learning. The Journal of Education Research,
99(5), 307-317.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
20% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte