>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenme FBO107 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Canan DİLEK EREN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Probleme Dayalı Öğrenme modelinin genel özelliklerini, avantajlarını ve dezavantajlarını bilir.
2) Probleme Dayalı Öğrenme Sürecinde öğretmenin, öğrencinin ve problemin rolünü bilir
3) Probleme dayalı öğrenme sürecindeki işlem basamaklarını uygular

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Düşük Yüksek Orta Orta Orta Düşük Yüksek Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük
2 Yüksek Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta Orta
3 Yüksek Düşük Orta Orta Orta Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Probleme dayalı öğrenme-öğretme yaklaşımının tarihsel gelişimi. Bu konuda Literatür taraması yapmak ve makale okuyarak sunular hazırlama. Var olan problemlerden yola çıkarak yeni problemler oluşturmak. Oluşturulan problemleri kullanılarak yeni ders tasarımları oluşturmak.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Probleme Dayalı Öğrenmenin tarihsel gelişimi
2) Probleme Dayalı Öğrenmenin amaçları
3) Problemin Doğası The nature of problem
4) Probleme Dayalı Öğrenme’ de Problem
5) Fen Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenme’ nin önemi
6) Fen Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenme’ nin önemi
7) Literatürdeki Fen Eğitiminde PDÖ yaklaşımı uygulama örneklerinin sunulması.
8) Literatürdeki Fen Eğitiminde PDÖ yaklaşımı uygulama örneklerinin sunulması. Presentations on literature review for practices of problem-based learning approach in Science Education
9) Ara Sınav
10) Yeni problemlerin oluşturulması
11) Yeni problemlerin oluşturulması Creation of new problems
12) Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımına uygun ders tasarımı ve dikkat edilmesi gereken hususlar
13) Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımına uygun ders tasarımı ve dikkat edilmesi gereken hususlar
14) Probleme Dayalı Öğrenmede Değerlendirme Yöntemleri
15) Probleme Dayalı Öğrenmede Değerlendirme Yöntemleri
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1- 1. Fogarty., R. ( 2001). Problem-Based Learning and Other Curriculum Models fort he Multiple Intelligences Classroom. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
2- 2. Sungur, S.& Tekkaya, C. (2006). Effects of problem- based learning and traditional instruction of self-regulated learning. The Journal of Education Research, 99(5), 307-317.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

25%

Sunum/Seminer Hazırlama

3

75%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte