>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Bilimleri Öğretiminde Düşünme Becerileri | FBO122 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 8 |
Doç. Dr. Elif ÖZATA YÜCEL
1) Ortaokul fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan düşünme becerilerinin (analitik düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, bilimsel yaratıcılık) fen bilimleri dersi içerisindeki önemini tartışır.
2) Öğrencilere fizik, kimya ve biyolojiyle ilgili temel kavramların öğretiminde ve öğrencilerin değerlendirilmesinde kullanacakları yöntem ve teknikleri seçerken düşünme becerilerinin gelişimini dikkate alır.
3) Öğrencilerine fizik, kimya ve biyolojiyle ilgili temel kavramları kazandırırken, eş zamanlı olarak düşünme becerilerini de geliştirebilecek öğretim etkinlikleri tasarlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | ||||||||||||
2 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | ||||||||||||
3 | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Düşünme becerileri ve bu becerilerin önemi. Fen bilimleri öğretim programında düşünme becerilerinin yeri. Fizik, kimya ve biyoloji kavramlarının öğretiminde, analitik düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, bilimsel yaratıcılık becerilerinin yeri. Bu becerilerin geliştirilmesine yönelik kullanılabilecek yöntem ve teknikler. Düşünme becerilerinin gelişim düzeyinin belirlenmesinde kullanılabilecek değerlendirme araçları. Ulusal ve uluslararası sınavlardaki fen bilimleri sorularının düşünme becerileri bağlamında değerlendirilmesi. Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının düşünme becerileri bağlamında değerlendirilmesi.
1- Fisher, R. 2005. Teaching Thinking (2nd edition). London: Continuuum Books.
2- Sternberg, R.J. ve Grigorenko, E. 2004. Successful intelligence in the classroom. Theory Into Practice.43 (4), 274-280
3- Susan M. Brookhart (2010). How to Assess Higher-Order Thinking Skills in Your Classroom. ASCD book.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte