>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru | KHK166 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Dr. Öğr. Üyesi Gündüz Alp ASLAN
1) Temel hak ve özgürlüklerin korunmasının önemini ifade edebilme
2) Anayasa Mahkemesine bireysel başvuru ile ilgili öğrenilenleri uygulama alanına geçirebilme becerisi kazanabilme
3) Anayasa Mahkemesine bireysel başvuru ile ilgili teorik alt yapıya sahip olabilme
4) Anayasamız ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesindeki hakları açıklayabilme
5) Anayasa Mahkemesi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararlarını ilişkilendirebilme
6) Bireysel başvuruya ilişkin güncel gelişmelerden haberdar olma
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | |||||||||
2 | |||||||||
3 | |||||||||
4 | |||||||||
5 | |||||||||
6 |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Temel hak ve özgürlüklerin korunmasının önemi anlatılacaktır. Buna paralel olarak bireysel başvurunun temel hak ve özgürlüklerin korunmasında mümkün olan en etkili biçimde kullanılması için detaylı bilgiler verilecektir. Bireysel başvurunun konusu olabilen hakların hem 1982 Anayasası hem de Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde bulunması gerektiğinden kesişme noktasında yer alan hakların hem ülkemizdeki hem de uluslararası alandaki kapsamı incelenecektir.
1- Ece Göztepe, Anayasa Şikayeti, AÜ, Hukuk Fakültesi Yay.
2- Bahadır Kılınç, Karşılaştırmalı Anayasa Yargısında Bireysel Başvuru Kurumu ve Türkiye Açısından Uygulanabilirliği, Anayasa Yargısı (25), 2008.
3- Öykü Didem Aydın, Türk Anayasa Yargısında Yeni bir Mekanizma: Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru, GÜHFD, C.15, 2011.
1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Bireysel Çalışma
6) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte