>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Modern Büyüme Teorileri IGI113 Zorunlu Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Selçuk KOÇ
Doç. Dr. Gülten DURSUN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İktisadi Büyümenin tarihini ve tarih boyunca iktisadi büyümeyi değerlendirir.
2) Büyümenin stilize gerçekleri ve ampirik düzenliliklerini analiz eder.
3) Büyümeyi modeller.-Standart (Neoklasik) Büyüme modelinin doğasını değerlendirir-Ulusların zenginliğindeki farklılıkları neoklasik model ile yorumlar.
4) Büyüme üzerine alternatif tezleri yorumlar.-Neo-Ricardogil Büyüme-Marxsist Büyüme
5) Neoklasik büyümenin içselleştirilmesini analiz eder.
5) Neoklasik büyümenin içselleştirilmesini analiz eder.
6) Ar-ge güdümlü bir büyüme modeli yardımıyla çıkarımda bulunur.
7) Yeni büyüme teorilerinin kalkınma politikası önermelerini değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Orta Orta
3 Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Macro İktisat

Dersin İçeriği

Klasik ve Marx'ın Büyüme Modelleri. Keynesyen Statik Analiz. Harrod-Domar Büyüme Modelleri. Neo-Klasik Büyüme: R. Solow. İçsel Büyüme Teorileri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Müfredat ve Giriş
2) İktisadi Büyümenin tarihi ve Tarih Boyunca İktisadi Büyüme
3) Büyümenin Stilize Gerçekleri ve Ampirik Düzenlilikleri
4) Büyümenin Modellenmesi
5) Neoklasik Büyüme Solow Büyüme Modeli
6) Büyüme Üzerine Alternatif Tezler
7) Endojen Büyüme Teorisi: Tanım, Tarih, ve Eleştiriler
8) Ara Sınav
9) Bilgi Ekonomisi ve Yenilik: Ar-Ge Tarafından Yönlendirilen Büyüme
10) Dolaylı Teknolojik Gelisme ve Rekabetçi Piyasalara Dayalı Modeller Romer’in Bilgi Yayılmaları (Yaparak Ögrenme) Modeli
11) Lucas’ın Beseri Sermaye Modeli Rebelo’nun AK Modeli
12) Barro’nun Kamu Harcamaları Modeli
13) Dogrudan Teknolojik Gelisme ve Rekabetçi Olmayan Piyasalara Dayalı Modeller; Romer’in Yatay Ürün Gelistirme Modeli: AR-GE Temelli İçsel Teknolojik Gelisme.
14) Grossman ve Helpman’ın Dikey Ürün Gelistirme Modeli: Kalite Basamakları
15) Öğrenci Sunumları
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Charles Jones, İktisadi Büyümeye Giriş
2- Barro and Sala-i-Martin, Economic Growth, 2005

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte