>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama Araştırmaları | UYP102 | Zorunlu | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 6 |
Prof. Dr. Ümit ALNIAÇIK
1) Pazarlama araştırmalarının işletme için önemini kavrar
2) Pazarlama araştırması sürecini ve aşamalarını bilir
3) Araştırma problemini tanımlar, problemin çözümü için uygun araştırma tasarımını yapar ve uygular
4) Pazarlama araştırması kapsamında toplanan veriler üzerinde, bilgisayar programı kullanarak temel analizleri yapabilir
5) Araştırma sonuçlarını kullanarak uygun formatta bir rapor hazırlar
Program Yeterlilikleri | ||||
1 | 2 | 3 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||
1 | Yüksek | Yüksek | Düşük | |
2 | Yüksek | Düşük | Düşük | |
3 | Orta | Yüksek | Yüksek | |
4 | Düşük | Orta | Yüksek | |
5 |
Yüz Yüze
Yok
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Ders kapsamında pazarlama araştırmasının tanımı ve önemi, işletme organizasyonundaki rolü, pazarlama araştırması süreci, problemin tanımlanması, araştırma tasarımı, örnekleme ve veri toplama, veri analizi ve raporlama konuları irdelenecektir.
1- İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2019). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.(6. Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık.
2- Malhotra, N. K., (2020). Marketing Research: An Applied Orientation, Global Edition 7th Edition, Pearson
3- Gegez, E. (2014). Pazarlama Araştırması (4. Baskı). İstanbul, Beta Yayıncılık
4- Altunışık, R., Boz, H., Gegez, E., Koç, E., Sığrı, Ü., Yıldız, E., & Yüksel, A. (2022). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Yeni perspektifler. Seçkin Yayıncılık.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte