>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pazarlama Araştırmaları UYP102 Zorunlu Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ümit ALNIAÇIK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlama araştırmalarının işletme için önemini kavrar
2) Pazarlama araştırması sürecini ve aşamalarını bilir
3) Araştırma problemini tanımlar, problemin çözümü için uygun araştırma tasarımını yapar ve uygular
4) Pazarlama araştırması kapsamında toplanan veriler üzerinde, bilgisayar programı kullanarak temel analizleri yapabilir
5) Araştırma sonuçlarını kullanarak uygun formatta bir rapor hazırlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Düşük
2 Yüksek Düşük Düşük
3 Orta Yüksek Yüksek
4 Düşük Orta Yüksek
5      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Dersin İçeriği

Ders kapsamında pazarlama araştırmasının tanımı ve önemi, işletme organizasyonundaki rolü, pazarlama araştırması süreci, problemin tanımlanması, araştırma tasarımı, örnekleme ve veri toplama, veri analizi ve raporlama konuları irdelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Pazarlama Araştırmasına Giriş
2) Pazarlama Araştırması Probleminin Tanımlanması ve Araştırma tasarımı
3) Keşifsel Araştırma Tasarımı: İkincil ve Birleştirilmiş Veriler, Nitel Araştırmalar
4) Tanımlayıcı Araştırma Tasarımı: Anket ve Gözlem
5) Nedensel Araştırma Tasarımı: Deney
6) Ölçme ve Ölçekleme: Ölçme Düzeyleri, Ölçek Türleri, Geçerlilik ve Güvenilirlik
7) Örnekleme: Tasarım ve Prosedürler, Örnek Büyüklüğünün Belirlenmesi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Veri Toplama, Saha Çalışması, Veri Hazırlama, Frekans Dağılımı, Çapraz Tablolar, Tanımlayıcı İstatistikler
10) Hipotez Testleri: Ortalamaların Karşılaştırılması, t testleri, Varyans ve Kovaryans Analizleri
11) Korelasyon ve Regresyon Analizleri
12) Güvenilirlik Analizi, Faktör Analizi ve Kümeleme Analizi
13) Diskriminant ve Logit Analizi
14) Yapısal Eşitlik Modellemesi: Doğrulayıcı Faktör Analizi ve Yol Analizi
15) Rapor Hazırlama ve Sunum: Bilimsel bir yazının düzeni, bölümleri, genel yazım kuralları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2019). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.(6. Baskı). İstanbul: Beta Yayıncılık.
2- Malhotra, N. K., (2020). Marketing Research: An Applied Orientation, Global Edition 7th Edition, Pearson
3- Gegez, E. (2014). Pazarlama Araştırması (4. Baskı). İstanbul, Beta Yayıncılık
4- Altunışık, R., Boz, H., Gegez, E., Koç, E., Sığrı, Ü., Yıldız, E., & Yüksel, A. (2022). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: Yeni perspektifler. Seçkin Yayıncılık.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte