>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Toplumsal Cinsiyet ve Medya ILB110 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Emel Şerife BAŞTÜRK
Doç. Dr. Meral ÇİFTER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Toplumsal cinsiyete yönelik kuramsal yaklaşımları tanır
2) Feminist teorileri kullanır
3) Magazin dergilerinde ve gazetelerde toplumsal cinsiyetin temsilini analiz eder.
4) Televizyonda toplumsal cinsiyetin temsilini analiz eder.
5) Medyada ayrımcılık yaratmayan yeni bir dilin nasıl yaratılabileceğini ve Cinsiyetçi medya metinlerinin yeniden yazımını kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Orta Orta Orta Düşük Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal yaklaşımlar, Feminist teoriler ve medya, Liberal feminizm ve medya, Marksist ve sosyalist feminizm ve medya, Radikal feminizm ve medya, Televizyonda toplumsal cinsiyetin temsili, Magazin dergilerinde ve gazetelerde toplumsal cinsiyetin temsili

Haftalık Ders İzlencesi

1) Toplumsal cinsiyet kavramı nedir? Toplumsal cinsiyet rolleri nasıl tanımlanır?
2) Dünyada kadın hareketinin başlangıcı ve gelişimi
3) İşçi hareketleri ve kadın hareketi arasındaki ilişki
4) Feminizm kavramı ve farklı feminist yaklaşımlar (liberal, radikal ve sosyalist feminizimler)
5) Feminist hareketin ekonomik, siyasal ve toplumsal yaşama etkileri
6) Osmanlı İmparatorluğu'nda kadın hareketinin öncüleri
7) Türkiye'de kadın hareketinin ortaya çıkışı ve Avrupa kadın hareketinden farklılıkları
8) Ara Sınav / Değerlendirme
9) Bir kimlik biçimi olarak kadınlık
10) Kadınların siyasal hayata katılımı ve siyasal yaşamda toplumsal cinsiyet
11) Medya ve toplumsal cinsiyet rolleri
12) Medyada ayrımcı söylem ve dezavantajlı grupların medyada temsili
13) Çeşitli medya metinlerinde cinsiyet ayrımcılığı ve/veya cinsiyetçi söyleme ilişkin örneklerin incelenmesi
14) Cinsiyetçi medya metinlerinin yeniden yazımı
15) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Tartışma
2) Tartışma
3) Grup Çalışması
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte