>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya, Hafıza, Tarih | ILB144 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Doç. Dr. Dilek ÖZHAN KOÇAK
1) Sözlü kültür ve sözlü kültürdeki hatırlama biçimlerini bilir.
2) Sözlü kültürden yazılı kültüre geçişte değişen zaman ve mekân deneyimini anlar.
3) Geleneksel ve modern toplumlarda hafızanın aktarım biçimlerini kavrar.
4) Toplumsal hafızanın aktarımında medyanın rolünü çözümler.
5) Medyanın geçmişi inşa ve aktarımında ve tarih yazımındaki rolünü tartışır.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |||
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |||
3 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |||
4 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |||
5 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok.
Sözlü kültürden yazılı ve sonrasında elektronik kültüre geçiş, zaman ve mekan deneyiminde büyük değişimler getirir ve insanın zaman ve mekanla ilişkisini yeniden düzenler. Geleneksel toplumlardan farklı olarak modern toplumlarda hafızanın aktarımı ritüeller ya da sözlü gelenekle değil, okullar, müzeler ve en çok da kitle iletişim araçları ile gerçekleşir. Geçmişi en çok KİA’nın bize sunduklarından öğrendiğimizi ve hatırlamanın gerek bireysel gerek kolektif kimliğin inşasındaki önemini düşünürsek, bu ders medyanın geçmişi inşa ve aktarımdaki rolünü sinema, diziler ve dijital medya üzerinden inceleyecek ve özellikle film ve dizilerin tarih yazımındaki rolü üzerinde duracaktır.
1- Jan Assmann, Kültürel Bellek, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2015
2- Barbara A. Mitsztal, Theories of Social Remembering.
3- Maurice Halbwachs, Kolektif Hafıza, Heretik Yayıncılık, 2017
4- Jose Van Dijck, Mediated Memories in the Dijital Age.
5- Pam Cook, Screeing the Past, Memory and Nostalgie in Cinema.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte