>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türk Resmi II RES124 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zehra Canan BAYER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 1930 sonrası Türk resim sanatı tarihini bilir
2) Soyut Türk resim sanatı tarihini bilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek        
2 Yüksek        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

D grubu'nun etkinliklerinden başlamak üzere Türk plastik sanatlarında soyut eğilimlere kadar görülen gelişmeler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Müstakiller
3) Müstakiller
4) D Grubu
5) D Grubu
6) Yeniler
7) Yeniler
8) Ara sınav
9) 10'lar
10) Soyut resim
11) Soyut Resim
12) 1970-80'ler
13) Tartışma
14) Tartışma
15) Tartışma
16) final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- ARTUN, Deniz (2007), Paris’ten Modernlik Tercümeleri Académie Julian’da İmparatorluk ve Cumhuriyet Öğrencileri, 1. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul. BAYER, Zehra Canan (2009), Cumhuriyet Dönemi (1923-1950) Türk Ressamlarının Türk Resim Sanatının Gelişimine Yazıları ile Katkıları, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Ünivertsitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat Programı, İstanbul. BERK, İ.–ÇALIKOĞLU, L. vd. (1998), Yurt Gezileri ve Yurt Resimleri 1938–1943 (Sergi Kataloğu), 1.Baskı, Milli Reasürans Yayınları, İstanbul. BERK, N.–GEZER, H. (1973), 50 Yılın Türk Resim ve Heykeli, İkinci Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. BERK, N.–ÖZSEZGİN, K. (1983), Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi, T.İ.B., Ankara. CÛDA, Mahmut (1973), Kılavuz’un Böylesi, Yaylacık Matbaası, İstanbul. DUBEN, İpek Aksüğür (1983), Türk Resmi ve Eleştirisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. ELİBAL, Gültekin (1973), Atatürk ve Resim-Heykel, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. İstanbul. ELVAN, Nihal (Haz.) (2006), d grubu 1933–1951, (Sergi Kataloğu), 2. Baskı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. ERBİL, D.-BÜYÜKİŞLEYEN, Z. vd. (1984), A. Âbidin Elderoğlu, Birinci Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara. ERDUR, Korkut (Haz.) (2006), Zühtü Müridoğlu Resim Heykel: Bütün Bir Yaşam, (Sergi Kataloğu), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. EROL, Turan (1982), Günümüz Türk Resminin Oluşum Sürecinde Bedri Rahmi Eyüboğlu, Cem Yayınevi, İstanbul. FIRAT, Hasan (Haz.) (2005), Cemal Tollu: Retrospektif, (Sergi Kataloğu), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. GEZGİN, Ahmet Öner (Ed.) (2003a), Akademi’ye Tanıklık 1, Güzel Sanatlar Akademisi’ne Bakışlar... Resim ve Heykel, Birinci Basım, Bağlam Yayınları, İstanbul. GİRAY, Kıymet (1997), Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği, Akbank Kültür ve Sanat Kitapları:64, İstanbul. GİRAY, Kıymet (2004), Cumhuriyet’in İlk Ressamları, (Sergi Kataloğu), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. GÜLTEKİN, Gönül (1984), Ali Çelebi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara. İREPOĞLU, Gül (2005), Zeki Faik İzer, 1. Baskı, Ed. Filiz Özdem, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. KÖKSAL, Ahmet (1988), Ressam, Eğitimci ve Yazar Malik Aksel, Türk Kültürüne Hizmet Vakfı Sanat Yayınları 3, İstanbul. ÖZSEZGİN, Kaya (Tarihsiz), Cumhuriyet’in 75 Yılında Türk Resmi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. PELVANOĞLU, Burcu (2007), Hale Asaf Türk Resim Sanatında Bir Dönüm Noktası, 1. Baskı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. RONA, Zeynep (1992), Namık İsmail, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. ŞARMAN, Kansu (2005), Türk Promethe’ler Cumhuriyet’in Öğrencileri Avrupa’da (1925–1945), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. TANSUĞ, SEZER (1995), Türk Resminde Yeni Dönem, Remzi Kitapevi, İstanbul. Güncelle Sil

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte