>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
20.yüzyılda Mekan Tasarımı ICM123 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Deniz DEMİRARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu ders öğrencinin tarih bilincine sahip olarak tasarımlarına yön vermesinde katkı sağlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Düşük Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

tarihsel süreç içerisinde iç mekan tasarım kriterleri

Dersin İçeriği

20. yüzyıl iç mimarı ve mobilya tasarım akımları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Modern, modernite, modernizm kavramları.
2) Modern, modernite, modernizm kavramları.
3) Dönemin sanat akımları- mimarlık etkileşimi
4) Dönemin sanat akımları- mimarlık etkileşimi
5) Modernist estetiğin oluşumu- De Stijl.
6) Le Corbusier, Mies van der Rohe, Frank Lloyd Wright mimarlığı.
7) Le Corbusier, Mies van der Rohe, Frank Lloyd Wright mimarlığı.
8) Ara sınav
9) 20 yy. Modern mimarlık akımları; fütürizm, neo-plastisizm, Fonksiyonalizm,pürizm, Brütalizm,Ekspresyonizm, konstrüktivizm.
10) Modern Sonrası mimarlık- Geç modernizm, post modernizm.
11) De konstrüktivizm akımı, mimarlar ve yapı örnekleri.
12) Modern dönem öncül tasarımcıların eserlerinin analizi.
13) Modern dönem öncül tasarımcıların eserlerinin analizi. Analysis of the works of early period designers.
14) Araştırma konuları.
15) Araştırma konuları. Research topics
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ambrose, G., Harris, P.and Stone, S.,(2010). Görsel Mimarlık Sözlüğü, Literatür yayıncılık
2- Le Corbusier, (1993). Mimarlık Öğrenileriyle Söyleşi, çev. S. Rıfat, YKY yayını.
3- Rasmusen, S. E.,(2009). Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi.
4- Kortan,E., (1985). XX. Yüzyıl mimarlığına Eleştirel Bir Bakış,Yaprak, Ankara.
5- Jencks, C.,(1987). Post- Modernism: The New Classicism in Art and Architecture, London Academy Editions.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Grup Çalışması
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte