>

Çağdaş Türk Müziği Tarihi 1

Performans

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Türk Müziği Tarihi 1 KGM101 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hakan BAĞCI
Doç. Dr. Ümit Kubilay CAN
Doç. Dr. Gülşen ERDAL
Doç. Dr. Elif Sanem GÜLEÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çağdaş Türk bestecilerini bilir
2) Çağdaş Türk bestecilerinin eserlerini tanır
3) Çağdaş Türk bestecilerinin eserlerini teknik yönden çözümler

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Düşük Düşük Düşük   Orta
2 Orta Düşük Düşük Düşük Düşük   Orta
3 Orta Düşük Düşük Düşük Düşük   Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türk Müziği Tarihi 1-2

Dersin İçeriği

-

Haftalık Ders İzlencesi

1) Cumhuriyet dönemi ve müziğin durumu
2) Cumhuriyet dönemi ve müziğin durumu
3) Çağdaş Türk Müziği'ne giriş
4) Cemal Reşit Rey ve Çağdaş Türk Müziği-Biyografi ve eserleri
5) Cemal Reşit Rey ve Çağdaş Türk Müziği-Biyografi ve eserler
6) Ulvi Cemal Erkin ve Çağdaş Türk Müziği-Biyografi
7) Ulvi Cemal Erkin ve Çağdaş Türk Müziği-Biyografi ve Ulvi Cemal Erkin and Contemporary Turkish
8) Ara Sınav
9) Necil Kazım Akses ve Çağdaş Türk Müziği -Biyografisi ve eserleri
10) Necil Kazım Akses ve Çağdaş Türk Müziği -Biyografisi ve eserleri
11) Hasan Ferit Alnar ve Çağdaş Türk Müziği-Biyografisi ve eserleri
12) Ahmet Adnan Saygun ve Çağdaş Türk Müziği-Biyografisi ve eserleri,
13) Ahmed Adnan Saygun ve Çağdaş Türk müziği- Biyografisi ve eserleri
14) Ahmed Adnan Saygun ve Çağdaş Türk Müziği -Bİyografisi ve eserleri
15) Çağdaş Türk Müziğine Genel Bakış
16) Ödev Teslimi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte