>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yönetimde Yozlaşma ve Etik YBM525 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ramazan ŞENGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Etik kavramını analiz eder ve diğer kavramlarla karşılaştırır
2) Kamu yönetiminde etik kavramının ortaya çıkaran tarihsel süreci tanır.
3) Kamu yönetimininde etik ile felsefe arasındaki anlayışı açıklar.
4) Etik sistemlerini açıklar.
5) Türk kamu yönetiminde etik kültürünü gerekli kılan faktörleri yorumlar.
6) Kamu yönetiminde yozlaşmanın etkilerini açıklar.
7) Kamu Yönetiminde yozlaşma ve etik ilişkisini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Etiğin kavramsal çerçevesi, etik çeşitleri, kamu yönetiminde etiğin doğuşu, etiğin kamu yönetimine yansımaları, yozlaşmanın teorik çerçevesi, yozlaşma-şeffaflık ilişkisi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Etiğin kavramsal analizi
2) Kamu yönetimi etiğinin ortaya çıkışı
3) Kamu yönetiminde etik sistemler
4) Kamu yönetiminde etiği önemli kılan nedenler
5) Kamu yönetiminde etik ve sorumluluk
6) Kamu yönetiminde etik davranış
7) Kamu yönetiminde etik ve dış denetim araçları
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kamu yönetiminde yozlaşma olgusu
10) Kamu yönetiminde yozlaşma biçimleri
11) Kamu yönetiminde yozlaşmanın sonuçları
12) Türkiye'de kamu yönetimi etiğine ilişkin mevcut durum: Kamu personeliyle ilgili yasal düzenlemeler
13) Kamu görevlileri etik kurulu
14) Meslek etikleri
15) Kamu görevlileri ve etik
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte