>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Finansal Muhasebe ve Finansal Tablolar EIS103 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sami KARACAN
Doç. Dr. Ednan AYVAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - çift taraflı muhasebe kaydı tutmayı gerçekleştirebileceklerdir. - mali durum tablosu hazırlayabileceklerdir. - mali durum tablosunu ve finansal rasyoları yorumlayabileceklerdir. - hesap bakiyesindeki borçların ve kredilerin içeriklerini tanımlayabileceklerdir. - geçici bilanço hazırlayabileceklerdir. - mali tablo hazırlayabileceklerdir. - nakit alacaklar ve ödemeler için iç kontrol uygulamasını gerçekleştirebileceklerdir

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Finansal Tablolar Analizi

Dersin İçeriği

Muhasebe kalemlerinin nasıl muhasebeleştirildiği ve finansal tablolarda nasıl yer aldığını içermektedir. Bunun yanı sıra anonim şirketlerdeki muhasebe düzenlenmeleri incelemeketedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Genel Bilgiler Muhasebede Kullanılan Bazı Kavramların Açıklanması
2) Ticari İşlemler ve Muhasebe Temel Eşitliği Muhasebede Hesap Kavramı
3) Genel Olarak Finansal Tabloların Tanıtımı Muhasebe Süreci
4) Bilanço Hesapları
5) Bilanço Hesapları (Devam)
6) Bilanço Hesapları (Devam)
7) Gelir Tablosu Hesapları
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Maliyet Hesapları
10) Nazım Hesaplar Muhasebe Hataları ve Düzeltme Yolları
11) Envanter, Değerleme ve Kâr Kavramları
12) Dönem sonu işlemleri
13) Dönem sonu işlemleri
14) Dönem sonu işlemleri
15) Muhasebede Kullanılan Ticari Defter ve Belgeler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte