>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya Etiği ve Etkileri GZT109 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Betül PAZARBAŞI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Medya Etiğinin Felsefi ve İdeolojik Boyutlarını açıklar.
2) Medya Endüstrisinin Yapılanması Sürecinde Medya Etiğinin Yerini değerlendirir.
3) Hukuk ve etik arasındaki ilişkiyi tanımlar.
4) Yapısal etik sorunları inceler.
5) Küreselleşmenin yol açtığı etik sorunları tartışır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta
5 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste etik kavramının felsefi temelleri, küreselleşme sürecinin medya endüstrisine yansımasının bir sonucu olarak medya ve etik alanında yaşanan tartışmalar ele alınacak, özdenetim modelleri ve bunların medya endüstrilerine uygulanıp uygulanamayacağı sorusunun yanı sıra medyada artan magazinleşme eğilimi ve bunun sonuçları irdelenerek, medya kuruluşlarının içinde yer aldıkları sistemden kaynaklanan yapısal etik sorunlar tartışılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin içeriğine ilişkin bilgi verilecektir.
2) Medya Etiğine Tarihsel Bir Bakış
3) Medya Etiğinin Felsefi ve İdeolojik Boyutları
4) Medya Etiğinin Mesleki Boyutları
5) Medya Endüstrisinin Yapılanması Sürecinde Medya Etiğinin Yeri
6) Küreselleşmenin yol açtığı etik sorunlar
7) Medyanın Toplumsal Sorumluluğu ve Hesapverebilirlik
8) Özdenetim modelleri
9) Medya Hukuku
10) Hukuk ve etik arasındaki ilişki
11) Yapısal etik sorunlar
12) Yapısal etik sorunlar
13) Dersin genel bir değerlendirmesi yapılacaktır.
14) öğrenci sunumları
15) Öğrenci sunumları
16) final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etik'i Atilla Girgin İnkılap Kitabevi; İletişim, Haber, Medya, Gazetecilik, Yayıncılık; İstanbul, 2000
2- Türkiye'de Medya Endüstrisi Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri Gülseren Adaklı Ütopya Yayıncılık, Ankara, 2006
3- İfade, Medya ve Etik İfade Özgürlüğünün Sınırları Raphael Cohen- Almagor; Çeviren: Nihat Şad Phoenix Yayınevi
4- İfade, Medya ve Etik İfade Özgürlüğünün Sınırları Raphael Cohen- Almagor; Çeviren: Nihat Şad Phoenix Yayınevi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

20%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte