>

Medya ve Zamanın Sosyal Tasarımı

Gazetecilik

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya ve Zamanın Sosyal Tasarımı GZT107 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Füsun ALVER
Doç. Dr. Göktürk YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Doğal ve Tinsel bilimler açısından zamanın tasarımını açıklar.
2) Konstruktivist kuramı açıklar
3) Medya aracılığıyla toplumsal zaman düzeninin iletimini irdeler
4) Toplumda oluşturulmaya çalışılan sosyal zaman bilincini irdeler
5) Toplumun sosyal zaman bilincinin oluşumunda medyanın rolünü kavrar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
2 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta
3 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
4 Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Toplumun sosyal zaman bilincinin oluşumunda medyanın rolü ortaya konulmaya çalışılmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders içeriğine ilişkin bilgi verilecektir.
2) Doğal ve tinsel bilimler açıklanacaktır.
3) Doğal ve Tinsel bilimler açısından zamanın tasarımı anlatılacaktır.
4) Konstruktivist Kuram açıklanacaktır.
5) Konstruktivist Kuram ve medya ilişkisi anlatılacaktır.
6) Medya ve toplumsal zaman ilişkisi incelenecektir.
7) Medya ve toplumsal zaman ilişkisi incelenecektir.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Medya ve toplumsal zaman ilişkisi incelenecektir.
10) Medya ve toplumsal zaman ilişkisi incelenecektir.
11) Toplumda oluşturulmaya çalışılan sosyal zaman bilinci incelenecektir.
12) Medya aracılığıyla toplumsal zaman düzeninin iletimi incelenecektir.
13) Toplumun sosyal zaman bilincinin oluşumunda medyanın rolü ortaya konulacaktır.
14) Toplumun sosyal zaman bilincinin oluşumunda medyanın rolü ortaya konulacaktır.
15) Dersin genel bir değerlendirmesi yapılacaktır.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ankara: Ark Yayınları, 1996
2- Schiller, Herbert. Zihin Yönlendirenler, çev. Cevdet Cerit, İstanbul, Pınar Yayınları, 2005
3- Ünsal Oskay, Kitle İletişiminin Kültürel işlevleri, İstanbul: Der Yayınları, 2000
4- Ünsal Oskay, Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, İstanbul: Der Yayınları, 2000
5- Filiz Aydoğan, Medya ve Serbest Zaman, İstanbul: Om İletişim Yayınları, 2000
6- ders notları, gazete, dergiler
7- lecture notes, newspapers, magazines
8- ara sınav ve final
9- exam and final

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

2

20%

Sunum/Seminer Hazırlama

2

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte