>

Eleştirel İletişim Çalışmaları

Gazetecilik

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eleştirel İletişim Çalışmaları GZT104 Zorunlu Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Selma AKGÜL
Prof. Dr. Füsun ALVER
Prof. Dr. Emel Şerife BAŞTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Ana akım iletişim çalışmalarını açıklar
2) Eleştirel iletişim çalışmalarını açıklar
3) Marksist çalışmaları inceler.
4) Frankfurt Okulu temsilcilerini bilir ve çalışmalarını irdeler
5) Eleştirel iletişim çalışmalarını karşılaştırır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
2 Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
3 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta
5 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Medyaya eleştirel yaklaşımlar ve içerikleri, kuramsal tartışmalar bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Söylem kuramlarına giriş
2) Söylem çözümleme ekolleri
3) Yapısalcılık, post-yapısalcılık
4) İdeolojiler kuramı
5) Bilgi kuramı
6) Göstergebilim ve söylem çözümleme
7) Genel bakış
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sınav değerlendirme
10) Ödev seçimi ve tartışma
11) Metinler ve tartışma
12) Öğrenci sunumları
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları
15) Son değerlendirme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Herbert Schiller, Zihin Yönlendirenler, çev. Cevdet Cerit, İstanbul, Pınar Yayınları, 2005
2- Max Horkheimer, Akıl Tutulması, 8. bs., çev. Orhan Koçak, İstanbul, Metis, 2010
3- İrfan Erdoğan, Korkmaz Alemdar, Öteki Kuram, 3. bs., Ankara, Erk, 2012
4- Herbert Marcuse, Tek Boyutlu İnsan, çev. Aziz Yardımlı, İstanbul: İdea, 1990
5- Max Horkheimer, Geleneksel ve Eleştirel Kuram, çev. Mustafa Tüzel, İstanbul: YKY, 2005
6- W. Lance Bennett, Politik İllüzyon ve Medya, Çev. Seyfi Say, İstanbul: Nehir, 2000
7- ders notları, gazete, dergiler
8- lecture notes, newspapers, magazines
9- ara sınav ve final
10- exam and final

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte