>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bütünleşik Pazarlama İletişimi HIT104 Zorunlu Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İdil SAYIMER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlama iletişimi kavramını tanımlar.
2) Halkla ilişkiler tanıtım, reklam, kişisel satış ve satış özendirme çalışmalarının bütünleştirilmesini öğrenir.
3) Promosyon hedeflerini yaratıcı biçimde planlamasını bilir.
4) Promosyon hedeflerini oluşturulmasını bilir.
5) Bütçelemeyi öğrenir.
6) Uygun medyayı seçmeyi bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilerin aktif katılımını gerekli kılmaktadır. Bu bağlamda bireysel ya da grup çalışmaları yapılmaktadır. Dersin içeriği konu anlatımıyla birlikte öğrencilerin hazırladıkları pazarlama iletişimi projelerinin sunumu ve tartışılmasını kapsamaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Defining the concept of marketing communication.
2) Understanding promotion component of the marketing communications, public relations, publicity, advertising, personal selling and sales promotion activities.
3) Making a creative planning of the promotion objectives.
4) Setting the promotion objectives.
5) Conducting a budgetting.
6) Selecting the appropriate media.
7) Defining the concept of marketing communication.
8) Understanding promotion component of the marketing communications, public relations, publicity, advertising, personal selling and sales promotion activities.
9) Making a creative planning of the promotion objectives.
10) Setting the promotion objectives.
11) Condcuting a budgetting.
12) Selecting the appropriate media.
13) Pazarlamanın Tarihçesi, Gelişim Evreleri, Çağdaş Pazarlama
14) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramının Doğuşu, BPİ'ni Ortaya Çıkaran Nedenler
15) Öğrenci sunumları

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte