>

Dijital Tüketici Eğilimleri ve Davranışları

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Dijital Tüketici Eğilimleri ve Davranışları HIT127 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar.
1) Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar.
2) Tüketicilerin farklı özelliklerine göre değişen ilgi, beğeni, ihtiyaç ve isteklerini değerlendirir.
2) Tüketicilerin farklı özelliklerine göre değişen ilgi, beğeni, ihtiyaç ve isteklerini değerlendirir.
3) Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar.
3) Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar.
4) Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır.
4) Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır.
5) Tüketici davranışlarının bileşenlerini açıklar.
5) Tüketici davranışlarının bileşenlerini açıklar.
6) Tüketici davranışlarının pazarlamadaki yerini açıklar.
6) Tüketici davranışlarının pazarlamadaki yerini açıklar.
7) Tüketici satın alma sürecini ve davranışlarını değerlendirir.
7) Tüketici satın alma sürecini ve davranışlarını değerlendirir.
8) Farklı tüketici segmentlerinin beğenilerini ve tüketim alışkanlıklarını değerlendirir.
8) Farklı tüketici segmentlerinin beğenilerini ve tüketim alışkanlıklarını değerlendirir.
9) Pazarlama ve tüketici davranışını etkileyen yeni trendleri bilir.
9) Pazarlama ve tüketici davranışını etkileyen yeni trendleri bilir.
10) Dijital ekonomi ve yeni nesil dijital tüketicilerin davranışlarını bilir
10) Dijital ekonomi ve yeni nesil dijital tüketicilerin davranışlarını bilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta
2 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
5 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta
6 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
7 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta
7         Orta   Yüksek Orta Yüksek
8 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta
8 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta
9 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
9 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
10 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek
10 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Medya, Toplum ve Kültür

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencileri dijital iletişimle değişen yeni tüketici davranışlarına göre kurulacak iletişim metotları ve pazarlama kurguları konusunda bilgilendirmek ve beceri kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Bu çerçevede, dijital iletişimin tüketici alışkanlıkları ve davranışları üzerindeki etkisi, tüketici satın alma kararlarını etkileyen yeni faktörler, interaktif pazarlama gibi konular incelenecek, böylelikle konuyla ilgili bütünsel bir anlayış geliştirilmesine odaklanılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tüketici davranışlarına giriş, tüketici davranışı pazarlama ilişkisi
2) Tüketici davranış modelleri
3) Tüketici davranışında bireysel farklılıklar
4) Tüketici davranışını biçimlendiren psikolojik süreçler ve durumsal etkiler
5) Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel etkenler
6) Tüketici yaşam tarzları ve pazar bölümlendirme
7) Tüketici karar verme ve satın alma davranışları
8) Ara sınav
9) Pazarlama ve tüketici davranışını etkileyen yeni trendler
10) Postmodern pazarlama ve yeni müşteri
11) Dijital ekonomi ve yeni nesil dijital tüketiciler
12) Deneyim ekonomisi ve müşteri deneyimi yönetimi
13) Dijital tüketici davranış araştırmaları-Öğrenci sunumları
15) Dijital tüketici davranış araştırmaları-Öğrenci sunumları
16) Dijital tüketici davranış araştırmaları-Öğrenci sunumları

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Michael Solomon (2020). Tüketici Davranışları Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş. Nobel Akademik Yayıncılık.
2- Uğur Batı (2018). Tüketici Davranışları. Alfa Yayınları.
3- Emanuel Rosen, İtarimar Simonson (2015). Yeni Tüketici. The Kitap.
4- Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış (2007). Tüketici Davranışı. MediaCat
5- Gerald Zaltman (2003). Tüketici Nasıl Düşünür. MediaCat
6- Rob Walker (2010). Değişen Tüketici Kim? MediaCat

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte