>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bilim İletişimi HIT120 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Meral ÇİFTER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilim iletişimi ile ilgili süreçleri tanımlamak ve analiz etmek
2) Bilim iletişimi kavramı hakkında yetkinlik kazandırmak.
3) Bilimsel içerikleri okumayı ve anlamayı öğretmek.
4) Bilimsel içerikli makalelerin gündelik dilde çözümlenmesini öğretmek.
4) Bilimsel içerikli makalelerin gündelik dilde çözümlenmesini öğretmek.
4) Bilimsel içerikli makalelerin gündelik dilde çözümlenmesini öğretmek.
4) Bilimsel içerikli makalelerin gündelik dilde çözümlenmesini öğretmek.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3                  
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4                  
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Medya Okuryazarlığı

Dersin İçeriği

Bilim iletişimi, bilim iletişimi eğilimleri, bilimle ilgili yazma.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bilim iletişimi kavramsal çerçeve
2) Bilim iletişimi -tarihsel süreç
3) Bilim iletişimi yaklaşımları-I
4) Öğrenci sunumları ve tartışmalar
5) Bilim iletişimi yaklaşımları-II
6) Öğrenci sunumları ve tartışmalar
7) Bilim iletişimi politikaları
8) Öğrenci sunumları ve tartışmalar
9) Türkiye’de bilim iletişimi politikaları
10) Öğrenci sunumları ve tartışmalar
11) Ara sınav
12) Bilim iletişimi aktörleri
13) Bilim iletişimi araç ve ortamları I
14) Bilim iletişimi araç ve ortamları II
15) Bilim iletişimi araç ve ortamları II
16) Bilim iletişimi araç ve ortamları II

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte