>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türk Sinemasında Auteur RTS147 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Nigar PÖSTEKİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türk sinemasını genel olarak değerlendirir.
2) Türk Sinemasını üslup ve estetik açıdan inceler.
3) Türk sinemasında auteur yönetmenler üzerine müzakere eder.
4) Auteur film analizleri yapar.
5) Türk Sineması’nın tarihsel gelişimindeki auteur yönetmenlerini ve filmlerini sıralar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
2 Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta
3 Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük
4 Orta Orta Orta Yüksek Düşük Yüksek
5 Orta Düşük Orta Orta Düşük Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında Türk sinemasının önemli yönetmenlerinin (Akad, Refiğ, Erksan) filmleri incelenir. Türk sinemasını nasıl yönlendirdikleri tartışılır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders hakkında konuşma ve giriş yapılır.
2) Auteur Kuramı ve Sineması hakkında bilgi verilir. Türkiye ve dünyadan örnekler sunulur.
3) Türk sineması tarihi ve Auteur Kuram kakkında bilgi verilir.
4) Üslup ve estetik açıdan Lütfi Ö. Akad ve sineması .
5) Üslup ve estetik açıdan Halit Refiğ ve sinemasının değerlendirilmesi yapılır.
6) Üslup ve estetik açıdan Metin Erksan ve sineması hakkında değerlendirme yapılır.
7) Film metinleri analizi yapılır.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Film metinleri analizi yapılır.
10) Sunum (1.Grup).
11) Sunum (2.Grup).
12) Sunum (3.Grup).
13) Sunum (4.Grup).
14) Akad, Refiğ ve Erksan da ortak bulgular ve yönetmenlerin ideolojik yaklaşımlarının filmleri çerçevesinde tartışılması yapılır.
15) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Lütfi Ö. Akad, Işıkla Karanlık Arasında, İş Bankası Yayınları, 2004.
2- Şengül Kılıç, Sinemada Ulusal Tavır-Halit Refiğ Kitabı, İş Bankası Yayınları, 2007.
3- Kurtuluş Kayalı, Metin Erksan Sinemasını Okumayı Denemek, Dost Kitabevi, 2004.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte