>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Reklam Tasarımı Stratejileri | ITB118 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 5 |
Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER
1) Reklam ve diğer ticari tutundurma faaliyetlerini tanır
2) Etklili reklam tasarımı ile ilgili temel ilkeleri öğrenir
3) Farklı medya ortamları için uygun reklam formatı geliştirebilir
4) Reklam metni hazırlamanın temel kurallarını bilir
Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.
Yüz Yüze
Yok
Yok
Ders kapsamında reklamın tanımı, ticari iletişimdeki yeri önemi, tüketiciler üzerindeki etkileri, marka kavramı, marka imajı, marka değeri ve müşteri ilişkileri yönetimi konuları gözden geçirilecektir. Daha sonra yaratıcılık, kavramsallaştırma, tasarım ve kampanya konuları ayrıntılı olarak incelenecektir. Bu çerçevede tasarım süreci, başlık, ana metin, alt metin ve görsel unsurların hazırlanmasına ilişkin temel tasarım prensipleri, gazete, dergi, açıkhava ortamları için baskı süreçleri ile dijital medyada ticari iletişim tasarımı konuları incelenecektir.
1- Özkan, Pelin, Hayatımız Reklam: Türkiye'nin Reklam Ustalarıyla Söyleşiler, MediaCat Kitapları
2- Aksoy, Atilla, Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
3- Borça, Güven, Reklamlardan Sonra, MediaCat Kitapları
4-
Mayer, Martin, Madison Avenue-Dünyanın En Sıradışı Mesleği Reklamcılık ve Reklamcılar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
5- Solomon, Michael, Tüketici Krallığının Fethi-Markalar Diyarında Pazarlama Stratejileri, MediaCat Kitapları
1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme
6) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte