>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yaratıcı Reklam Tasarımı Stratejileri ITB118 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Reklam ve diğer ticari tutundurma faaliyetlerini tanır
2) Etklili reklam tasarımı ile ilgili temel ilkeleri öğrenir
3) Farklı medya ortamları için uygun reklam formatı geliştirebilir
4) Reklam metni hazırlamanın temel kurallarını bilir

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Ders kapsamında reklamın tanımı, ticari iletişimdeki yeri önemi, tüketiciler üzerindeki etkileri, marka kavramı, marka imajı, marka değeri ve müşteri ilişkileri yönetimi konuları gözden geçirilecektir. Daha sonra yaratıcılık, kavramsallaştırma, tasarım ve kampanya konuları ayrıntılı olarak incelenecektir. Bu çerçevede tasarım süreci, başlık, ana metin, alt metin ve görsel unsurların hazırlanmasına ilişkin temel tasarım prensipleri, gazete, dergi, açıkhava ortamları için baskı süreçleri ile dijital medyada ticari iletişim tasarımı konuları incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin Tanıtımı , Kapsamı , Gerekçesi , Önemi , Kural ve Gerekleri Temel Kavramlar , Reklam yazarlığı kavramına genel bakış
2) Yaratıcı metin tasarımının genel özellikleri
3) Yaratıcı metin tasarımının temel özellikleri
4) Televizyon İçin yaratıcı metin yazımı
5) Uygulama- Televizyon yaratıcı metin yazımı
6) Gazete ve Dergi İçin yaratıcı metin yazımı
7) Uygulama- Gazete ve Dergi yaratıcı metin yazımı
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Doğrudan Posta ve Diğer Basılı Reklam Materyalleri İçin Yaratıcı metin tasarımı
10) Açıkhava Reklam Ortamları İçin Yaratıcı metin tasarımı
11) Uygulama- Açıkhava Reklamı Tasarımı
12) Multimedya ortamlar için yaratıcı metin yazımı
13) Yaratıcı metin örneklerinin incelenmesi
14) Yaratıc metin tasarımı uygulama
15) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Özkan, Pelin, Hayatımız Reklam: Türkiye'nin Reklam Ustalarıyla Söyleşiler, MediaCat Kitapları
2- Aksoy, Atilla, Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
3- Borça, Güven, Reklamlardan Sonra, MediaCat Kitapları
4- Mayer, Martin, Madison Avenue-Dünyanın En Sıradışı Mesleği Reklamcılık ve Reklamcılar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
5- Solomon, Michael, Tüketici Krallığının Fethi-Markalar Diyarında Pazarlama Stratejileri, MediaCat Kitapları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

60%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte