>

1960 Sonrası Sanatta Yeni İfade Biçimleri-2

Heykel

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
1960 Sonrası Sanatta Yeni İfade Biçimleri-2 HEB116 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nevzat ATALAY
Doç. Dr. Safiye BAŞAR
Doç. Dr. Ceyhun KONAK
Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Beden sanatı ve arazi sanatı, performans, video, süreç sanatı ve feminis sanatı bilir. Geleneksel malzemenin dışına taşan sanatsal üretimlere ilişkin sanat yapıtlarını karşılaştırmalı olarak yorumlar
2) Günümüz sanatını bilir. bu bilgiyi Kendi sanatsal ifade dilini oluştururken elde ettiği kullanır.
3) Sanatçı ve izleyicinin değişen rollerini 20 yuzyılın ikinci yarısında üretilen yapıtlar üzerinden yorumlar
4) Teknik ve teknolojik gelişmelerin sanatsal dilin dönüşümüne olan katkılarının bilir. Dijital sanata ilişkin çalışmaları yorumlar.
5) Günümüz sanatı üzerine yapıt okumaları yapar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek            
2 Yüksek            
3 Yüksek            
4 Yüksek            
5 Yüksek            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Önerilen ders yoktur

Dersin İçeriği

İkinci dünya savaşı sonrasında ekonomik gelişmelerin paralelinde ortaya çıkan ve resim heykel gibi geleneksel üretim biçimlerinden ayrılan pop sanat, yeni gerçekçilik, beden sanatı, arazi sanatı, performans, kavramsal sanat, video sanatı, dijital sanat gibi tavır ve oluşumları sanatçı manifestoları örnekler üzerinden karşılaştırmalı olarak inceler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sanatçı ve izleyicinin değişen rolleri. Etkin ve edilgenlik bağlamında sanatsal üretim  
2) Sanatçı ve izleyicinin değişen rolleri. Etkin ve edilgenlik bağlamında sanatsal üretim  
3) Teknik ve teknolojik gelişmeler sanatsal dilin dönüşümü: Dijital sanat  
4) Günümüz sanatını yönlendiren uluslararası sanatsal etkinlikler: Venedik Bienali, Dokümenta vb.
5) Günümüz sanatını yönlendiren uluslararası sanatsal etkinlikler: Venedik Bienali, Dokümenta vb.
6) 1980 sonrası Türkiye Sanatında Yeni Yeni Eğilimler
7) 1980 sonrası Türkiye Sanatında Yeni Yeni Eğilimler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) 1980 sonrası Türkiye Sanatında Yeni Yeni Eğilimler
10) 1980 sonrası Türkiye Sanatında Yeni Yeni Eğilimler
11) 1980 sonrası Türkiye Sanatında Yeni Yeni Eğilimler
12) 2000 ve sonrasında Tükiye sanatı
13) 2000 ve sonrasında Tükiye sanatı
14) Türkiye Sanat ortamını etkileyen sanatsal etkinlikler: Abcd Sergileri, İstanbul Bienali, Sanat müzeleri ve galerileri  
15) Türkiye Sanat ortamını etkileyen sanatsal etkinlikler: Abcd Sergileri, İstanbul Bienali, Sanat müzeleri ve galerileri  
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Sunum/Seminer Hazırlama

2

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Almanca

Mesleki Uygulama

İstenmemekte