>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kent Meydanı ve Heykel I HEB131 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU
Doç. Dr. Hünkar YILMAZ IANNIELLO

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kamusal alanların gelişimi ve dönüşümüne ilişkin bilgi taraması yapar.
2) Kentlerin tarihsel dönüşümüne ilişkin bilgi edinir.
3) Heykel sanatının kent mekanlarındaki önemli uygulamalarını kavrar.
4) Mekan ve bellek bağlantılarını inceler.
5) Heykelin mekanla kurduğu ilişkiyi sorgulama bilgisi edinir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta
2 Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Orta   Orta
3 Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Orta   Orta
4 Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Orta   Orta
5 Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Orta   Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Geçmişten günümüze kent meydanlarında yer alan heykellerin çevre ile kurdukları ilişkinin örnekler üzerinden incelenmesi yapılır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin açıklanması, kaynakların verilmesi
2) Antik çağda kent heykel ilişkisi
3) Antik çağda kent heykel ilişkisi
4) Antik çağda kent heykel ilişkisi
5) Ortaçağ kenti ve heykel ilişkisi
6) Ortaçağ kenti ve heykel ilişkisi
7) Rönesans kenti ve heykel ilişkisi
8) Rönesans kenti ve heykel ilişkisi
9) Ara Sınav
10) Rönesans kenti ve heykel ilişkisi
11) Seçilmiş örneklerin incelenmesi
12) Barok meydanlar ve heykel ilişkisi
13) Barok meydanlar ve heykel ilişkisi
14) Seçilmiş örneklerin incelenmesi
15) Seçilmiş örneklerin incelenmesi
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Sanatçı katalogları
2- Sanat Kitapları
3- Kent Tarihi Kitapları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Beyin Fırtınası
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte