>

Modern Dönemden Günümüze Heykel Tarihi

Heykel

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Modern Dönemden Günümüze Heykel Tarihi HEB133 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çağdaş Heykel Tarihini bilir.
2) Modernizm ve 20.Yüzyıl Sanatı içerisinde Heykel disiplininin etki ve çıkış noktalarını bilir.
3) Heykel Sanatının tanım ve malzeme seçkisinin değişimlerini yorumlayabilir.
4) Üretimi içerisinde bulunduğu disiplinin, tarihsel süreçlerini bütünsel bir yapıda okuyabilir.
5) Heykel Tarihinden yola çıkarak karşılaştırmalı çıkarımlar yapabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek
2 Yüksek           Yüksek
3 Yüksek            
4             Yüksek
5             Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

20.Yüzyıldan günümüze heykel disiplinin farklı kırılma noktalarını sanatçı ve eser çözümlemeleri üzerinden kritize eder.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Modernist Dünyanın Hafızası
2) Kaidesini Yutan Heykel
3) Konstrüktivzm: Boşluğun Kütlesi
4) Savaş Sonrası 20. Yüzyıl Figüratif Heykelinde Uzam ve Anlam
5) Minimalizm
6) Ritm, Renk ve Hareket Bağlamında Kinetik Heykel
7) Kadın Heykeltraşlar ve Bedenin Temsili
8) Beden Heykelleri
9) Bellek ve Heykel
10) Karşı Anıt ve Yeni Anlam
11) Hipergerçekçi Heykeller
12) Oyun ve Heykel
13) Yeni Mitler ve Heykel
14) Doğa ile Uyumlanan Heykel
15) Mimari Heykeller
16) Yarıyıl sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

11- Sanatçı ve eselerine dair çözümlemelee yardım eden makaleler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte