>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Mitoloji ve Sembollerinin Heykel Sanatına Yansıması-ii | HEB320 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Doç. Dr. Metin KAR
1) Sembol ve motiflerin sanat yapıtındaki etkisini öğrenir.
2) heykelin biçim sorunlarına dair bireysel yöntemler geliştirir
3) Biçim simge etkileşimini kavrar
Program Yeterlilikleri | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Heykel yapımında, kompozisyon oluşturmada sembol ve motiflerin yeni form oluşumunda biçim ve içerik problemleri
1- Ziss A. 2009, Estetik, Gerçekliğin Sanatsal Özümsemenin Bilimi, Hayalbaz Yay.
2- Lenoır B 2005 Sanat Yapıtı(Çeviri Aykut Derman), Yky Yay.
3- Sazak Gözde,2014, Türk Sembolleri, İlgi Kültür Sanat Yay.
4- Roux, P.Jean, 2005, Orta Asya’da Kutsal Bitkiler Ve Hayvanlar, Kabalcı Yay.
5- Uluç T, 2007, İbni Arabide Sembolizm, İnsan Yay.
6- Eliade M, 2018,İmgeler Ve Simgeler, Doğu Batı Yay.
7- Assman Jan.2001, kültürel Bellek, Ayrıntı Yay.
8- Murray L E.2008, Muhayyileye Dayalı Düşünmek, Açılım Kitap Yay.
9- Çoruhlu Y,2011, Erken Devir Türk Sanatı. Kabalcı Yay.
10- Öğe B, 2010, Türk Mitolojisi I-II, Türk Tarih Kurumu Yay.
11- Leeming D.A,2018, Dünya Mitolojisi, Say Yay.
12- Kar, Metin. “Günümüz Heykel Sanatında Biçim Simge Etkileşimi”. Ulakbilge, 56 (2021 Ocak): S. 49–61. Doi: 10.7816/Ulakbilge-09-56-05
13- Kar Metin, 2022 "Dönüşüm Kavramının Böke Üzerinden Değerlendirilmesi", Sanat Ve İdil Dergisi, Vol.11, Pp.457-464, 2022,
14- Kar Metın (2022). Mekân Kavramının Yörük Kılımlerı Üzerınden Degerlendırılmesı. Bodrum Sanat Ve Tasarım Dergısı, 1(1), 103-117.
15- Kar Metin 2022 Din – Sanat Ilıskısı Bağlamında Eski Türklerde Kült-Sanat Etkileşimi. Kutbilim Sosyal Bilimler Ve Sanat Dergisi, 2(1), 9-22.
1) Anlatım
2) Tartışma
3) Beyin Fırtınası
4) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte