>

Türk Mitoloji ve Sembollerinin Heykel Sanatına Yansıması-ii

Heykel

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türk Mitoloji ve Sembollerinin Heykel Sanatına Yansıması-ii HEB320 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Metin KAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sembol ve motiflerin sanat yapıtındaki etkisini öğrenir.
2) heykelin biçim sorunlarına dair bireysel yöntemler geliştirir
3) Biçim simge etkileşimini kavrar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Heykel yapımında, kompozisyon oluşturmada sembol ve motiflerin yeni form oluşumunda biçim ve içerik problemleri

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sanat, sembol ve Başkalaşım (Metamorfoz)
4) Orta Asya’da Kutsal bitkiler ve hayvanların sanata yansıması
10) Anadolu’da sembol ve motiflerin sanata yansıması
15) Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ziss A. 2009, Estetik, Gerçekliğin Sanatsal Özümsemenin Bilimi, Hayalbaz Yay.
2- Lenoır B 2005 Sanat Yapıtı(Çeviri Aykut Derman), Yky Yay.
3- Sazak Gözde,2014, Türk Sembolleri, İlgi Kültür Sanat Yay.
4- Roux, P.Jean, 2005, Orta Asya’da Kutsal Bitkiler Ve Hayvanlar, Kabalcı Yay.
5- Uluç T, 2007, İbni Arabide Sembolizm, İnsan Yay.
6- Eliade M, 2018,İmgeler Ve Simgeler, Doğu Batı Yay.
7- Assman Jan.2001, kültürel Bellek, Ayrıntı Yay.
8- Murray L E.2008, Muhayyileye Dayalı Düşünmek, Açılım Kitap Yay.
9- Çoruhlu Y,2011, Erken Devir Türk Sanatı. Kabalcı Yay.
10- Öğe B, 2010, Türk Mitolojisi I-II, Türk Tarih Kurumu Yay.
11- Leeming D.A,2018, Dünya Mitolojisi, Say Yay.
12- Kar, Metin. “Günümüz Heykel Sanatında Biçim Simge Etkileşimi”. Ulakbilge, 56 (2021 Ocak): S. 49–61. Doi: 10.7816/Ulakbilge-09-56-05
13- Kar Metin, 2022 "Dönüşüm Kavramının Böke Üzerinden Değerlendirilmesi", Sanat Ve İdil Dergisi, Vol.11, Pp.457-464, 2022,
14- Kar Metın (2022). Mekân Kavramının Yörük Kılımlerı Üzerınden Degerlendırılmesı. Bodrum Sanat Ve Tasarım Dergısı, 1(1), 103-117.
15- Kar Metin 2022 Din – Sanat Ilıskısı Bağlamında Eski Türklerde Kült-Sanat Etkileşimi. Kutbilim Sosyal Bilimler Ve Sanat Dergisi, 2(1), 9-22.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Beyin Fırtınası
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

60%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte