>

Eski Önasya’da Tasvirli Sanat

Arkeoloji

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eski Önasya’da Tasvirli Sanat ARK113 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Şengül AYDINGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İnsanlığın Erken Tunç Çağında ürettiği sanat eserlerini incelemek.
2) Tunç Çağının Bölgelere göre Kadın Figürlerini tanımak
3) Tunç Çağının Hayvan Figürlerini Bölgere göre tanımak

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Eskiçağ Tasvir Sanatı

Dersin İçeriği

Levanten Kaya Sığınaklarından başlayıp, ev ve tapınak duvar larına uzanan resimler, kabartmalar ve el sanatı biçiminde ortaya çıkmış objeler, figürin ve idoller ele alınacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tasvir nedir?
2) Prehistorik Sanat
3) Prehistorik Sanat 2
4) Altamira Mağarası
5) Lascoux Mağarası
6) Anadolu'da Prehistorik Sanat
7) Anadolu'da Prehistorik Sanat 2
8) Ara Sınav
9) Neolitik Sanat
10) Kalkolitik Sanat
11) Erken Tunç Çağı Sanatı
12) Figürinler
13) Idoller
14) Metal Sanatı
15) Final Sınavı
16) Sınav

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Prehistoric Man (New York: Philosophical Library, 1957) (n.b. this appears to be an earlier translation of 'The Hunters of Pre-History', or a translation of an earlier version of the same work). Treasures of Prehistoric Art (New York: Harry N. Abrams, 1967). The Dawn of European Art: An Introduction to Palaeolithic Cave Painting (Cambridge: Cambridge University Press, 1982). Gesture and Speech (Cambridge, Massachusetts & London: MIT Press, 1993). The Hunters of Prehistory Trans. Claire Jacobson. New York: Atheneum, 1989 [1983].

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte