>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hitit Şehirlerinden Örnekler ARK107 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Şengül AYDINGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hitit kentlerini tanımak
2) Hitit Dinsel Merkezleri tanımak
3) Geç Hitit Merkezleri ile Hitit İmparatorluk kentlerini karşılaştırmak

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Anadolu Demir Çağı Uygarlıkları

Dersin İçeriği

Eski ve İmparatorluk Çağı Hitit kentleri yanında Geç Hitit kent merkezleri ele alınacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) M.Ö. II. Bin'de Anadolu hakkında genel tanıtım
2) Asur Ticaret Kolonileri
3) Asur Ticaret Koloni Kentleri ( Kültepe /Nesa/ Karum)
4) Asur Ticaret Koloni Kentleri ( Devam -Kültepe /Nesa/ Karum)
5) Asur Ticaret Koloni Kentleri ( Acemhöyük-Boğazköy)
6) Eski Hitit Devleti kuruluş ve gelişmesi
7) Eski Hitit Merkezleri (Alacahöyük, Maşathöyük)
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Eski Hitit Yerleşmeleri ( İnandıktepe, Karahöyük, Bitik, Hüseyindede,Vezirköprü/Nemrik, Boyalıhöyük )
10) Hitit İmparatorluk Dönemi Mimarisi ( Hattusa, Şappinuva; Sarissa)
11) Hitit Mimari Plastik Eserleri
12) Hitit Kült Objeleri
13) Hitit Dini
14) Hitit Hukuk Sistemi
15) Sınav
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hitit Sanatı- Muhibbe Darga

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Benzetim
7) Beyin Fırtınası
8) Laboratuvar/Çalıştay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte