>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hellenistik Dönem Seramiği ARK126 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Üftade MUŞKARA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hellenistik Dönem Seramik kronolojisi anahatlarıyla tanıma
2) Hellenistik Dönem Seramik tipolojisini tanıma
3) Hellenistik Dönem boyunca görülen farklı örnekleri ayırt etme
4) Roma İmparatorluk Dönemi Seramiğinin genel özelliklerini tanıma

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Düşük
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Düşük Düşük
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Düşük
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Hellenistik Dönem seramik kronolojisi, tipolojiler, atölyeler ve ikonografik anlatımlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hellenistik Dönem Seramiği Araştırma Tarihi
2) Kerç Vazoları
3) 4. Yüzyıl siyah astarlı örnekler
4) Hellenistik Dönem Siyah Astarlı örnekleri
5) Batı Yamacı ve Gnathia Keramiği
6) Hellenistik Dönem Gri Hamurlu Keramiği
7) Yarıyıl Ara Sınavı
8) Hellenistik Dönem Gri Hamurlu Keramiği
9) Hellenistik Dönem Beyaz Zeminli Keramiği
10) Kalıp Yapımı kaseler (Megara Kaseleri)
11) Hellenistik Dönem Kırmızı Astarlı (Küçük Asya) örnekleri
12) Hellenistik Dönem Kırmızı Astarlı Keramiği:Farklı üretim merkezlerinden örnekler
13) Açık renk hamurlu Saklama taşıma ve mutfak kapları
14) Açık renk hamurlu Saklama taşıma ve mutfak kapları
15) Hellenistik Dönem Kandilleri
16) Yarıyıl Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ostman, R., “The city and complexity: Volterra, Italy: Pottery production during the Hellenistic Etruscan period and the Late Roman to Late Antique period”, BAR, 2004.
2- Robinson, H. S., Athenian Agora, Vol 5: Pottery of the Roman Period, Chronology, 1959.
3- Schaefer, J., Hellenistische Keramik aus Pergamon, Berlin, 1968.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte