>

Teknoloji Tabanlı Öğrenme Ortamları

Eğitim Teknolojisi

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Teknoloji Tabanlı Öğrenme Ortamları BTE512 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Funda DAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Teknoloji tabanlı öğrenme ortamlarının tarihsel sürecini açıklar.
2) Hiperortam teknolojileri ve teknoloji destekli öğrenme ortamları arasındaki ilişkiyi açıklar.
3) Uyarlanır öğrenmeyi açıklar.
4) Uyarlanır öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
5) Uyarlanır öğrenme sistemlerini ve özelliklerini açıklar.
6) Zeki öğrenme sistemlerini ve özelliklerini açıklar.
7) Zeki ve uyarlanır öğrenme sistemlerini ve özelliklerini açıklar.
8) Teknoloji tabanlı öğrenme ortamlarının bileşenlerini ve bileşenlerin karakteristik özelliklerini açıklar.
9) Teknoloji tabanlı öğrenme ortamlarında değerlendirmeyi açıklar.
10) Eğitimde yapay zeka alanındaki gelişmeleri açıklar (Ajan tabanlı yaklaşımlar, Web 3.0 teknolojilerinin etkileri, alana ilişkin güncel araştırmalar).
11) Teknoloji tabanlı öğrenme ortamlarına ilişkin güncel gelişmeleri tartışır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Düşük Orta Orta Düşük   Düşük   Düşük
2   Orta Düşük Orta Orta Düşük   Düşük   Düşük
3   Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük        
4   Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük        
5   Orta Düşük Orta Yüksek Düşük        
6   Düşük Orta Orta Yüksek Düşük        
7   Düşük Orta Orta Yüksek Düşük        
8 Orta Orta Düşük Orta Yüksek Düşük        
9   Düşük Orta Orta Yüksek          
10 Düşük Orta Orta   Yüksek Yüksek Orta Orta    
11 Düşük Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Eğitimde Yapay Zeka

Dersin İçeriği

Teknoloji tabanlı öğrenmenin kuramsal temelleri, öğrenme ortamları analizi, hiperortamlar ve uyarlama, uyarlanır öğretim sistemleri, zeki öğretim sistemleri, zeki ve uyarlanır öğretim sistemleri, içerik uyarlama teknikleri, öğrenen ihtiyaçlarının analizi, kullanıcı modeli ve bilişsel stiller, öğretimin uyarlanması ve öğretici model, teknoloji tabanlı öğrenme ortamlarının tasarımı, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesinde eğitsel yaklaşımlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme
2) Teknoloji tabanlı öğrenme ortamları analizi (öğretici, alıştırma-uygulama amaçlı, simülasyon tabanlı, ..vb.)
3) Teknoloji Tabanlı Öğrenme Ortamlarının Tarihçesi
4) Hipermedya ve öğrenme ortamlarına etkisi
5) Uyarlanır Öğrenme
6) Uyarlama Yöntem ve Teknikleri
7) Uyarlanır Öğrenme Sistemleri ve örnekleri
8) ARA SINAV
9) Zeki öğrenme sistemleri ve örnekleri
10) Zeki ve uyarlanır öğrenme sistemleri ve türleri
11) Öğrenci Modeli
12) Bilişsel Stillerin teknoloji tabanlı öğrenme ortamlarıyla ilişkisi
13) Teknoloji Tabanlı Öğrenme Ortamlarını değerlendirme yaklaşımları
14) Eğitimde yapay zeka alanındaki gelişmeler (Ajan tabanlı yaklaşımlar, Web 3.0 ve Web 4.0 teknolojilerinin etkileri, alana ilişkin güncel araştırmalar)
15) Eğitimde yapay zeka alanındaki gelişmeler (Ajan tabanlı yaklaşımlar, Web 3.0 ve Web 4.0 teknolojilerinin etkileri, alana ilişkin güncel araştırmalar)
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte