>

İşbirlikli Teknolojilerle Öğrenme ve Öğretme

Eğitim Teknolojisi

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İşbirlikli Teknolojilerle Öğrenme ve Öğretme BTE527 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Arzu DEVECİ TOPAL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İşbirlikli öğretim yöntemlerinin kuramlarını açıklar
2) İşbirlikli teknolojiler ile desteklenmiş bir öğretim tasarlar
3) İşbirlikçi teknolojileri müfredata entegre etmenin yollarını ve yöntemlerini tartışır.
4) Öğretimi destekleyen işbirliğine dayalı teknolojileri seçer.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1   Orta       Düşük        
2     Orta Yüksek     Orta      
3       Yüksek   Yüksek Yüksek     Orta
4         Orta          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

öğretim teknolojileri

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği Yapılandırmacı öğrenme kuramlarına genel bakış, işbirlikli öğretim yöntemleri, işbirlikli öğretim yöntemlerinin müfredata entegrasyonu, zayıf ve güçlü yanları, işbirlikli öğrenme için görev ve problem tanıma, grup dinamiği, işbirlikli öğrenmede kullanılan iletişim ve paylaşım araçları, iletişim ve paylaşım araçlarının müfredata entegrasyonu, işbirlikli öğrenmede öğrenci değerlendirmesi konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders programının tartışılması, okumaların ve görevlerin belirlenmesi
2) Öğretim teknolojisi temel kavramlarının ve terminolojisinin tartışılması
3) Öğrenme ve Öğretme kuramları
4) Yapılandırmacı yaklaşımda öğrenme kuramı kavramları ve yapılandırmacı yaklaşımın bileşenleri
5) İşbirlikli öğretim yöntemlerinin öğretime entegrasyonu
6) İşbirlikli öğretim yöntemlerinin zayıf ve güçlü yanları
7) İşbirlikli öğrenme için görev veya problem tanımı
8) İşbirlikli öğrenmede grupların oluşturulması
9) İşbirlikli öğrenmede grup dinamiği
10) İşbirlikli öğrenmede kullanılan iletişim ve paylaşım araçları
11) Araçlar 1-2: Google Drive ve MSN Office360 uygulamaları
12) Araçlar 3-4: Facebook, EdModo ve Google Classroom uygulamaları
13) İletişim ve paylaşım araçlarının müfredat ile kullanılması
14) İşbirlikli öğrenme ortamlarında değerlendirme
15) final
16) bütünleme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Tartışma
5) Alıştırma ve Uygulama
6) Alıştırma ve Uygulama
7) Alıştırma ve Uygulama
8) Alıştırma ve Uygulama
9) Grup Çalışması
10) Bireysel Çalışma
11) Bireysel Çalışma
12) Bireysel Çalışma
13) Bireysel Çalışma
14) Bireysel Çalışma
15) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte