>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Yapay Zeka | BTE539 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Doç. Dr. Funda DAĞ
1) Eğitimde Yapay Zeka alanını tanımlar.
2) Yapay Zeka ve bileşenleri hakkında temel anlayışı ifade eder.
3) Uyarlama, bireyselleştirme, kişiselleştirme kavramlarını karşılaştırır.
4) Eğitim alanındaki yapay zeka uygulamalarını tanımlar.
5) Yapay Zeka ve bileşenlerinin ne olduğunu, nasıl çalıştıklarını ve mevcut uygulamalarını açıklar.
6) Disiplinler arası öğretimi desteklemek için yapay zeka kullanımına yönelik belirli araçları ve yaklaşımları tanımlar.
7) Eğitim alanında yapay zeka araçlarının nasıl kullanıldığını açıklar.
8) Öğrenci başarısını desteklemek ve öğrencilerin bilgisayar bilimlerine olan ilgi ve yeteneklerini beslemek için yapay zeka uygulamalarından yararlanma yolları üzerine tartışır.
9) Okullarda YZ öğretimine yönelik girişimleri ve amaçlarını açıklar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | ||||||||
2 | Orta | Yüksek | |||||||||
3 | Yüksek | Orta | |||||||||
4 | |||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek | |||||||||
6 | Yüksek | Yüksek | |||||||||
7 | Yüksek | Yüksek | |||||||||
8 | Orta | Yüksek | Yüksek | ||||||||
9 | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Eğitimde yapay zeka alanı kavramları ve uygulamaları, eğitimde alanında kullanılan yapay zeka araçları, problem çözme, makine öğrenmesi, bilgi kazanımı ve muhakeme, uzman sistemler ve veri madenciliği, doğal dil işleme ve sohbet robotları, robotik, görüntü işleme, karar destek sistemleri ve sesli yardım uygulamaları, duygu algılama dahil olmak ve genişletilmek üzere YZ alanında mevcut ve gelişmekte olan teknolojiler, Eğitim ve yapay zekanın entegrasyonu için oluşturulabilecek çerçeveler ve Bilgi işlemsel düşünme ve Yapay Zeka ilişkisi
1- Luckin, R., George, K., & Cukurova, M. (2022). AI for school teachers. CRC Press.
2- Russell, S. J. (2010). Artificial intelligence a modern approach. Pearson Education, Inc..
3- Arora, V. (2021). Artificial Intelligence in Schools: A Guide for Teachers, Administrators, and Technology Leaders. Routledge.
4- AI-ED Conference(s) Book series
5- Pinkwart, N., & Liu, S. (Eds.). (2020). Artificial Intelligence Supported Educational Technologies. Springer.
6- Tegmark, M. (2017). Yaşam 3.0, Pegasus Yayınları
7- Isaacson, W. (2017). Geleceği Keşfedenler. Domingo Yayınları
8- Russel, S.J. (2021). İnsanlık İçin Yapay Zeka: Yapay Zeka ve Kontrol Problemi (Türkçe: Buzdağı Yayınları)
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
60% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte