>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitimde Yapay Zeka BTE539 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Funda DAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Eğitimde Yapay Zeka alanını tanımlar.
2) Yapay Zeka ve bileşenleri hakkında temel anlayışı ifade eder.
3) Uyarlama, bireyselleştirme, kişiselleştirme kavramlarını karşılaştırır.
4) Eğitim alanındaki yapay zeka uygulamalarını tanımlar.
5) Yapay Zeka ve bileşenlerinin ne olduğunu, nasıl çalıştıklarını ve mevcut uygulamalarını açıklar.
6) Disiplinler arası öğretimi desteklemek için yapay zeka kullanımına yönelik belirli araçları ve yaklaşımları tanımlar.
7) Eğitim alanında yapay zeka araçlarının nasıl kullanıldığını açıklar.
8) Öğrenci başarısını desteklemek ve öğrencilerin bilgisayar bilimlerine olan ilgi ve yeteneklerini beslemek için yapay zeka uygulamalarından yararlanma yolları üzerine tartışır.
9) Okullarda YZ öğretimine yönelik girişimleri ve amaçlarını açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1         Yüksek Yüksek       Orta
2           Orta       Yüksek
3         Yüksek Orta        
4                    
5           Yüksek       Yüksek
6           Yüksek       Yüksek
7           Yüksek       Yüksek
8           Orta Yüksek     Yüksek
9               Yüksek Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Eğitimde yapay zeka alanı kavramları ve uygulamaları, eğitimde alanında kullanılan yapay zeka araçları, problem çözme, makine öğrenmesi, bilgi kazanımı ve muhakeme, uzman sistemler ve veri madenciliği, doğal dil işleme ve sohbet robotları, robotik, görüntü işleme, karar destek sistemleri ve sesli yardım uygulamaları, duygu algılama dahil olmak ve genişletilmek üzere YZ alanında mevcut ve gelişmekte olan teknolojiler, Eğitim ve yapay zekanın entegrasyonu için oluşturulabilecek çerçeveler ve Bilgi işlemsel düşünme ve Yapay Zeka ilişkisi

Haftalık Ders İzlencesi

1) YZ alanı tanımı ve tarihçesi
2) Eğitim Bilimleri ve AI ilişkisi
3) Eğitim Alanında AI uygulamaları
4) YZ Teknolojileri: Bilgi Kazanımı, Bilgi modelleme, uzman sistemler, graflar ve semantik ağlar
5) YZ Teknolojileri: Makine Öğrenmesi
6) YZ Teknolojileri: Veri bilimi ve madenciliği
7) YZ Teknolojileri: Doğal Dil İşleme
8) Eğitimde AI Araçları
9) Etik ve Sosyal Konular (Alan araştırması)
10) ARA DEĞERLENDİRME
11) YZ için Bilgi-işlemsel düşünme
12) AI4K12 Girişimi
13) K-12 Okullarında AI Kursları (Araştırma ödevi)
14) YZ uygulamalarının eğitim ortamlarıyla entegrasyonu
15) FİNAL ÇALIŞMASI

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Luckin, R., George, K., & Cukurova, M. (2022). AI for school teachers. CRC Press.
2- Russell, S. J. (2010). Artificial intelligence a modern approach. Pearson Education, Inc..
3- Arora, V. (2021). Artificial Intelligence in Schools: A Guide for Teachers, Administrators, and Technology Leaders. Routledge.
4- AI-ED Conference(s) Book series
5- Pinkwart, N., & Liu, S. (Eds.). (2020). Artificial Intelligence Supported Educational Technologies. Springer.
6- Tegmark, M. (2017). Yaşam 3.0, Pegasus Yayınları
7- Isaacson, W. (2017). Geleceği Keşfedenler. Domingo Yayınları
8- Russel, S.J. (2021). İnsanlık İçin Yapay Zeka: Yapay Zeka ve Kontrol Problemi (Türkçe: Buzdağı Yayınları)

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

25%

Alan Çalışması

1

25%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte