>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Teknoloji ve Kadın KCA118 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Funda DAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Teknoloji ve teknoloji kültürünü oluşturan öğeleri tanımlar.
2) Teknoloji ve teknoloji kültürünü toplumsal cinsiyet bağlamında analiz eder.
3) Bilgi çağında okuryazarlık çeşitliliğini açıklar.
4) Toplumda kadınların okuryazarlıklar açısından durumunu mevcut araştırmalar çerçevesinde yorumlar.
5) Dijital dönüşümü ve dijital dönüşüm kavramlarını (ör. yaşama giren dijital vatandaşlık, dijital yerli dijital göçmen vb. gibi kavramları açıklar.
6) Dijital dönüşümün toplumsal cinsiyetle ilişkisini yorumlar.
7) Dijital dönüşümün kadın yaşamına sunduğu fırsatları ve engelleri analiz eder.
8) Teknolojiyle ilgili feminist yaklaşımları açıklar.
9) Güncel teknolojilerin (ör. Yapay Zeka, Sosyal ağlar) toplumsal ve bireysel yaşamdaki etkilerini toplumsal cinsiyet kavramı ve kadın açısından analiz eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Düşük           Orta   Düşük
2     Yüksek Yüksek           Orta   Düşük
3   Yüksek Yüksek                  
4   Orta Yüksek                  
5     Yüksek Yüksek           Orta    
6   Orta Orta Orta                
7   Orta Orta Orta   Yüksek       Orta    
8           Yüksek       Düşük    
9     Yüksek Yüksek   Düşük       Düşük   Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Teknoloji ve teknoloji kültürü, Teknolojinin cinsiyeti, Tekli Okuryazarlıktan Çoklu Okuryazarlığa: Okuryazarlık Türleri, Bilgi Toplumu ve Dijital Vatandaşlık - Dijital Erişim ve Dijital Bölünme - Dijital Dönüşüm, Teknoloji Entegrasyonu, Teknoloji Liderliği, Feminizim penceresinden Teknoloji, Teknolojideki güncel yönelimler (Yapay Zeka, Sosyal ağlar) ve toplumsal yansımaları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Teknoloji ve teknoloji tarihi
2) Teknoloji kültürü
3) Teknoloji, Toplum ve Kadın İlişkileri
4) Tekli okuryazarlıktan çoklu okuryazarlığa: Okuryazarlık Türleri
5) Dijital Dünya’da Yaşam: Dijital kavramlar
6) Dijital Bölünme ve Toplumsal cinsiyet ilişkisi
7) Dijital Dünya’da Yaşam: Kavramlar ve Modeller Üzerine Bir Yorumlama
8) Feminizim penceresinden Teknoloji: Teknofeminizm, Siber Feminizm ve Siborglar
9) Dijital Dünya’da Yaşam: Yapay Zeka ve Etik ve Sosyal Konular
10) Ara Değerlendirme
11) Dijital Dünya’da Yaşam: Sosyal Teknolojilerin Bireysel ve Toplumsal Yaşama Yansımaları (Araştırma Ödevi-1)
12) Dijital Dünya’nın Toplumsal Cinsiyet açısından Yorumlanması
13) Dijital Dünya’nın Kadın Yaşamına Etkilerinin incelenmesi (Araştırma ödevi-2)
14) Dijital Dünya’nın Kadınlar açısından Fırsatları ve Zorlukları ve Geleceği (Araştırma Ödevi-3)
15) Final Çalışması

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Tiles, M & Oberdiek, H. (2010). Teknoloji Kültürü: İnsan Araçları ve İnsan Değer Yargıları,Atlantis Yayıncılık: İstanbul
2- Doğan, M. (2010). Bilim ve Teknoloji Tarihi. Anı Yayıncılık: Ankara
3- Betz, F. (2010). Teknolojik Yenilik Yönetimi: Değişimle Gelen Rekabet Avantajı, Tübitak: Ankara
4- Önday, Ö. (2017). Dijital Dönüşüm. Gazi Yayıncılık: Ankara
5- Palfrey, J. & Gasser, U. (2017). Doğuştan Dijital: Dijital Yerlilerin İlk Kuşağını Anlamak.
6- Dijital Vatandaşlık (2016). eTwinning Projesi Dokümanı.
7- Riding, R. & Rayner, S. (1998). Cognitive Styles and Learning Strategies
8- Silva, P. (1989). Davis' Technology Acceptance Model (TAM). IgıGlobal
9- Wheeler, T. (2016). Women in Tech. Sasquatch Books • Cohoon, J. & Aspray, W. (Ed.) (2008). Women and Information Technology. MIT Press

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte