>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İletişim Bilimleri ve Yeni Medya BTI101 Zorunlu Yüksek lisans 1 Güz 10

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Emel Şerife BAŞTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İletişim bilimleri temel kavramları ve kuramlarını öğretir.
2) Yeni medya temel kavramlarının öğrenilmesini sağlar.
3) İletişim bilimlerine ait kuramların yeni medyada nasıl alımlanması gerektiğini öğretir.
4) İletişim bilimleri ve yeni medya dinamiklerinin öğrenilmesini sağlar.
5) İletişim bilimleri eğitimi ile yeni medya eğitiminin sentezlenerek öğrencinin alanla ilgili daha detaylı bilgi sahibi olmasını ve eleştirel bakış açısıyla olayları yorumlayabilmesini sağlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

Ders kapsamında iletişim bilimleri alanındaki temel yaklaşımlar, teknoloji odaklı yaklaşımlar, internet teknolojilerinin gelişimi ile mevcut yaklaşımlarda yaşanan değişimler ve yeni yaklaşımlar ele alınacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders içeriği ve izlencesi hakkında genel bilgilendirme
2) İletişimin temel kavramları, türleri, düzeyleri ve İletişim bilimlerinin tarihi hakkında bilgiler verilecektir.
3) İletişim bilimlerinin ortaya çıkışı, gelişimi, etki ve araştırma alanları ile eleştirel yaklaşımlar üzerinde durulacaktır.
4) Medya ve Yeni Medya / Dijital Medya
5) Gelenekselden Dijitale dönüşen medyanın gelişim süreci, özellikleri olumlu ve olumsuz yanları
6) Modernizm, Postmodernizm ve kamusal alan ile medya ilişkisi
7) Ara sınav
8) Yeni Medya, teknoloji ve toplum
9) Yeni medya ve etik sorunlar
10) Yeni medya ve etik çözümler
11) Sunum çalışmaları
12) Sunum çalışmaları
13) sunum çalışmaları
14) Sunum çalışmaları
15) Genel Değerlendirme
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Binark, M.; Gencel Bek M. (2010). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
2- Fiske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. S. İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat.
3- İrvan, S. (2002). Medya Kültür Siyaset. İstanbul: Alp Yayınları.
4- Laughley, D. (2010). Medya Çalışmaları Teoriler ve Yaklaşımlar, çev. A. Toprak. İstanbul: Kalkedon.
5- Lazar, J. (2009). İletişim Bilimi, çev. C. Anık. Ankara: Vadi Yayınları.
6- Maigret, Eric (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi, çev. H. Yücel. İstanbul: İletişim.
7- Oskay, Ü. (2005). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları.
8- Türkoğlu, N. (2007). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara: Toplumsal İletişim. İstanbul: Kalemus Yayınları.
9- Akca,B,E. (2014).Yeni Medya Pratikler Olanaklar. Kocaeli: Umuttepe Yayınları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte