>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
İletişim Bilimleri ve Yeni Medya | BTI101 | Zorunlu | Yüksek lisans | 1 | Güz | 10 |
Prof. Dr. Emel Şerife BAŞTÜRK
1) İletişim bilimleri temel kavramları ve kuramlarını öğretir.
2) Yeni medya temel kavramlarının öğrenilmesini sağlar.
3) İletişim bilimlerine ait kuramların yeni medyada nasıl alımlanması gerektiğini öğretir.
4) İletişim bilimleri ve yeni medya dinamiklerinin öğrenilmesini sağlar.
5) İletişim bilimleri eğitimi ile yeni medya eğitiminin sentezlenerek öğrencinin alanla ilgili daha detaylı bilgi sahibi olmasını ve eleştirel bakış açısıyla olayları yorumlayabilmesini sağlar.
Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.
Yüz Yüze
Yok
-
Ders kapsamında iletişim bilimleri alanındaki temel yaklaşımlar, teknoloji odaklı yaklaşımlar, internet teknolojilerinin gelişimi ile mevcut yaklaşımlarda yaşanan değişimler ve yeni yaklaşımlar ele alınacaktır.
1- Binark, M.; Gencel Bek M. (2010). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
2- Fiske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. S. İrvan. Ankara: Bilim ve Sanat.
3- İrvan, S. (2002). Medya Kültür Siyaset. İstanbul: Alp Yayınları.
4- Laughley, D. (2010). Medya Çalışmaları Teoriler ve Yaklaşımlar, çev. A. Toprak. İstanbul: Kalkedon.
5- Lazar, J. (2009). İletişim Bilimi, çev. C. Anık. Ankara: Vadi Yayınları.
6- Maigret, Eric (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi, çev. H. Yücel. İstanbul: İletişim.
7- Oskay, Ü. (2005). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları.
8- Türkoğlu, N. (2007). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara: Toplumsal İletişim. İstanbul: Kalemus Yayınları.
9- Akca,B,E. (2014).Yeni Medya Pratikler Olanaklar. Kocaeli: Umuttepe Yayınları
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte