>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Elektronik Müşteri İlişkileri Yönetimi (e-crm) BTI114 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nihal TAŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Müşteri ilişkileri kavramını tanır.
2) müşteri değeri, müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kavramlarını ilişkilendirir.
3) ilişkisel pazarlamanın dinamiklerini bilir.
4) veri tabanı pazarlamasını ve teknolojilerini tanır.
5) CRM yazılımlarını tanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Finansal Halkla İlişkiler

Dersin İçeriği

MİY'le ilgili müşteri memnuniyeti, müşteri değeri ve sadakati gibi kavramlar, elektronik CRM uygulamaları, yazılım programları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Modern pazarlamada müşteri ilişkileri
2) Kitlesel pazarlamadan bireysel pazarlamaya geçiş.
3) İletişim teknolojilerindeki gelişmeler
4) Ürün odaklılıktan müşteri odaklılığa geçiş
5) İlişkisel pazarlama
6) Çalışanlarla ilişkiler Aracılarla ilişkiler
7) Veri tabanı pazarlaması ve veri madenciliği
8) Ara sınav
9) Enformasyon teknolojileri E-ticaret
10) E-MİY'de Müşteri Değeri E-MİY'de Müşterinin yaşam boyu değeri
11) E-MİY'de Müşteri tatmini ve müşteri sadakati
12) CRM yazılımları
13) Operasyonel MİY ürünleri - Müşteri hizmetini geliştirmek, online pazarlama ve satış gücü otomasyonu
14) Analitik MİY ürünleri - veri tabanları inşa etmek, ilişkileri geliştirmek ve verileri analiz etmek
15) Yazılım örnekleri
16) final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Dotun Adebanjo(2003). Classifying and selecting e?CRM applications: an analysis?based proposal Published by MCB UP Ltd Payne, Adrian. (2005). Handbook of CRM. Oxford: Butterworth-Heinemann Kotler, Philip. (2004). Soru ve Cevaplarla Günümüzde Pazarlamanın Temelleri. İstanbul: Optimist Yay. Odabaşı, Yavuz. (2007). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi. İstanbul: Sistem Yay. Baş, Mehmet, Tolon, Metehan, Aktepe,Cemalettin. (2015). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

80%

Ödev

1

10%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

10%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte