>

İslamî Türk Edebiyatinda Dönemler Ve Zirve Şahsiyetler

İslam Tarihi ve Sanatları

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İslamî Türk Edebiyatinda Dönemler Ve Zirve Şahsiyetler ITS107 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ali CANÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İslami Türk Edebiyatının dönemlerini öğrenir.
2) İslami Türk Edebiyatının önemli şahsiyetlerini öğrenir.
3) İslami Türk Edebiyatının önemli eserlerini öğrenir.
4) İslami Türk Edebiyatının metinlerini incelemeyi öğrenir.
5) İslami Türk Edebiyatının dönem, şahsiyet ve eser değerlendirmesini bütüncül bir şekilde yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
3                    
4                    
5         Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

14. yüzyıl ile 19. yüzyıllar arasındaki dönemler; bu dönemlerde yetişen şairler ve onların edebî metinlerinden oluşmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İslami Türk Edebiyatında dönemler ve şahsiyetler- Giriş
2) Dönemlerin ve şahsiyetlerin genel özellikleri- Şahsiyetleri ortaya çıkaran şartlar.
3) 14. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
4) 15. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
5) 15. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
6) 16. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
7) 16. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
8) Ödev
9) 16. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
10) 17. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
11) 17. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
12) 17. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
13) 18. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
14) 18. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri
15) 19. yüzyıl dönemi ve şahsiyetleri

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ahmet Atilla Şentürk, Ahmet Kartal, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yayınları, İstanbul
2- Ahmet Atilla Şentürk, Osmanlı Şiiri Antolojisi, Yapı Kredi Yayınları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

2

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte