>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İslam Medeniyeti Tarihi ITS115 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Abdulkadir MACİT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İslam medeniyetinin ve medeniyet tarihinin kaynaklarını bilir.
2) İslam medeniyetini diğer medeniyetlerle karşılaştırır ve onu diğerlerinden ayıran özellikleri fark eder.
3) İslam medeniyetinin ve kurumlarının oluşumunun, dini ilimlerdeki yerini ve kullanımını konumlandırabilir.
4) İslam medeniyeti ve kurumlarının oluşum aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
5) İslam medeniyetinin çıkış ve yükselişinin sebep ve mahiyetini yorumlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1         Yüksek          
2               Yüksek    
3       Yüksek            
4                 Yüksek  
5   Yüksek       Yüksek        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İslam Tarihi I-II

Dersin İçeriği

Hz. Peygamberden günümüze kadar İslam medeniyetini bütün kurum ve yapılanmalarıyla ele alır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Medeniyet Nedir?
2) Medeniyet ile İlgili Kavramlar
3) Medeniyet Tasavvuru
4) Medeniyete Dair Modern Tartışmalar
5) Medeniyetlerin Ben İdraki
6) Medeniyetin Kurucu Unsuru Olarak Nübüvvet
7) Medeniyet Tartışmaları
8) Ödev
9) İslam Medeniyetinin Kaynakları
10) İslam Medeniyetinin Gelişim Aşamaları, Temel Özellikleri ve Manevi Dinamikleri
11) İslam Medeniyetinin Oluşumu
12) İslam Medeniyetinin Bütünlüklü, Kapsayıcı ve Diğer Medeniyetlerle Etkileşime Açık Yapısı
13) İslam Medeniyetinin Temel Alanları
14) İslam Medeniyeti ve Türkler
15) İslam Medeniyetinin Batıya Tesirleri

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

2

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte