>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İslamî Türk Edebiyatinda Metin Şerhi ITS104 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Ali CANÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Metnin özelliklerini ve inceliklerini öğrenmek
2) Kavram ve terimleri tanımak
3) Kavram ve terimlerin anlam katmanlarını öğrenmek.
4) Edebiyat kuramlarını metin şerhinde kullanmak.
5) Klasik ve modern metinlerde metin şerhi yöntemlerini kullanmak.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde farklı dönemlere ait edebiyatçıların farklı metinleri yer almaktadır. Özellikle kavramlar, terimler ve ıstılahlar bulunmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İslami Türk Edebiyatında eserler ve özellikleri
2) İslami Türk Edebiyatında temel kavramlar
3) 14. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
4) 15. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
5) 15. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
6) 16. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
7) 16. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
8) 16. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
9) 17. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
10) 17. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
11) 17. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
12) 18. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
13) 18. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
14) 19. yüzyıldan seçme metinler üzerinde şerh çalışması
15) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ahmet Atilla Şentürk, Osmanlı Şiir Antolojisi, YKY, İstanbul
2- Ali Nihat Tarlan, Edebiyat Meseleleri, Akçağ Yayınları, Ankara

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Soru-Cevap
6) Soru-Cevap
7) Tartışma
8) Tartışma
9) Tartışma
10) Tartışma
11) Tartışma
12) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

2

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte