>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kur’an Kelime Bilgisi TIB158 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Sevim GELGEÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kur’an kelimelerinin lafzî anlamlarını öğrenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Kur’an’ın ilk 10 cüzü ve çeşitli mealler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kur’an, meal, tefsir ve te’vil tanımları. Sadece lafız mı? Hem lafız hem mana mı?
2) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
3) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
4) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
5) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
6) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
7) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
8) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
9) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
10) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
11) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
12) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
13) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
14) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.
15) Kur’an’ın ilk 10 cüzünün çeşitli meallerden okunması.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Kur’an-ı Kerim. Mealler: Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır, Diyanet Kur’an Yolu, Hasan Basri Çantay, Muhammed Hamidullah, Muhammed Esed, Süleyman Ateş, Bayraktar Bayraklı, Mehmet Okuyan, Mustafa Öztürk.
2- Meal-Tefsir: Mevdûdî (Tefhîmu’l-Kur’an), Hasan Elik-Muhammed Coşkun (Tevhit Mesajı).

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

2

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte