>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Din Sosyolojisi Teorileri I FDB103 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sefer YAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sosyolojik kuram ve yöntemin muhtevası ve tarihsel gelişimini ifade edebilir
2) Öne çıkan kuramcı düşünürleri tanır ve analiz edebilir
3) Din Sosyolojisinin yeri ve önemini kavrayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek
2 Orta Düşük Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

SOSYAL BILIMLERDE VERI ANALIZI VE SPSS UYGULAMALARI I

Dersin İçeriği

Sosyolojinin ortaya çıkışı, ilk dönem konu ve yöntem tartışmaları, positivist ve evrimci kuram, fonksiyonalist kuram, diyalektik kuram, tipolojik kuram, tarihsel kuram, morfolojik kuram, fenomonolojik kuram ve sistematik sosyoloji

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş ve kaynaklar
2) Bir Bilim Olarak Sosyolojinin Ortaya Çıkışı, Konu ve Yöntem Tartışmaları
3) Positivist ve Evrimci Kuram I
4) Positivist ve Evrimci Kuram II
5) Fonksiyonalist Kuram I
6) Fonksiyonalist Kuram II
7) Diyalektik Kuram I
8) Ara Sınav
9) Diyalektik Kuram II
10) Tipolojik Kuram
11) Tarihsel Kuram
12) Morfolojik Kuram
13) Fenomonolojik Kuram
14) Sistematik Kuramı I
15) Sistematik Kuram II
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- George Ritzer ve Jeffery Stepnisky, Sosyoloji Kuramları, Çev.; Himmet Hülür, Deki Yay., Ankara, 2014.
2- Raymond ARON, Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, (Çev., Korkmaz Alemdar), Bilgi Yay., Ankara, 1994.
3- Peter KİVİSTO, Sosyolojinin Temel Kavramları, (Çev., İ. Çapcıoğlu, S. Yavuz), Birleşik Yay., Ankara, 2008.
4- Hans FREYER, İçtimai Nazariyeler Tarihi (Çev.; Tahir Çağatay), A.Ü.Dil, Tarih ve Coğrafya Fak. Yay., Ank. 1968.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte