>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Din Sosyolojisinin Problemleri FDB105 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sefer YAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Din Sosyolojisinin konusundan kaynaklanan bir takım problemlerin farkına varır.
2) Din Sosyolojisinin benimsediği metotla ilgili bir takım problemlerin farkına varır.
3) Güncel çalışmalarda araştırmacıların karşılaştığı problemlerin farkına varır.
4) Problemlere getirilen muhtemel çözüm önerilerini tartışabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
4 Düşük Düşük Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

DİN SOSYOLOJİSİ TEORİLERRİ I

Dersin İçeriği

Din Sosyolojisine giriş, genel Sosyoloji ve Din Sosyolojisi, Din Sosyolojisinin dayandığı temeller, toplumdan kaynaklanan problemler, toplumun anlam haritası; dil, kültür, değerler, toplumun tarihsel tecrübesi ve yansıması, diğer toplumsal farklılıklar ve yansıması, konu alınan dinden kaynaklanan problemler, yöntem sorunları, içerik sorunları.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Genel Sosyoloji ve Din Sosyolojisi
3) Din Sosyolojisinin dayandığı temeller
4) Konu alınan toplumdan kaynaklanan problemler
5) Toplumun anlam haritası; dil, kültür, değerler…
6) Toplumun tarihsel tecrübesi ve yansıması
7) Diğer toplumsal farklılıklar ve yansıması
8) Ara Sınav
9) Konu alınan dinden kaynaklanan problemler
10) Yöntem sorunları I
11) Yöntem sorunları II
12) Yöntem sorunları III
13) İçerik sorunları I
14) İçerik sorunları II
15) İçerik sorunları III
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Baykan SEZER, Sosyolojide Yontem Tart.smaları, İst., 1993.
2- Anthony Gi,ddens, Sosyolojik Yöntemin Yeni Kuralları, (çev; Ümit TATLICAN-B.BALKIZ), Pradigma, ist., 2003.
3- Ali Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yay., Ank. 2003.
4- Fazlı ARABACI, Türk Din Sosyolojisi –İmkan ve Sorunlar-, Platin Yay., Ank., 2006.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte