>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sosyolojide Dini Gruplar FDB106 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sefer YAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bir toplumsal grup olarak dini grupların mahiyetini açıklayabilir
2) Dini grupların yapısal analizini yapabilir
3) Toplumdaki dini gruplarla ilgili gelişmeleri yorumlayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
2 Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
3 Orta Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Din Sosyolojisinin Problemleri

Dersin İçeriği

Din Sosyolojisinde toplumsal grup ve dini grup, toplumsal grupların özellikleri, toplumsal grup sınıflamaları, dini grupların yapısal özellikleri: grup lideri, üye/mensup, dini grupların ortaya çıkışı ve gelişim süreçleri, Din Sosyolojisinde dini grup tipolojileri ve örnek dini grup incelemeleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Din Sosyolojisinde toplumsal grup ve dini grup
3) Toplumsal grupların özellikleri
4) Toplumsal grup sınıflamaları I
5) Toplumsal grup sınıflamaları II
6) Dini grupların yapısal özellikleri: grup lideri
7) Dini grupların yapısal özellikleri: üye/mensup
8) Ara Sınav
9) Dini grupların ortaya çıkışı ve gelişim süreçleri
10) Din Sosyolojisinde dini grup tipolojileri
11) Örnek dini grup incelemesi I
12) Örnek dini grup incelemesi II
13) Örnek dini grup incelemesi III
14) Örnek dini grup incelemesi IV
15) Örnek dini grup incelemesi V
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Niyazi Akyüz, Dinin Örgütsel İklimi Dini Gruplar, Gündüz Yay., Ank., 2007.
2- M. Ali Kirman, Yeni Dini Hareketler Sosyolojisi, Birleşik Yay., Ank. 2010.
3- N. Akyüz, “Dinlerin Teşekkülünde Dini Liderlerin Karizması”, Ankara Üniv. İlahiyat Fak. Dergisi, c 41.
4- Elieen Barker, New Religious Movements A Practical Introduction, Londra, 1992.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte