>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Atölye I SEY103 Zorunlu Yüksek lisans 1 Güz 16

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kavramlar arasında metaforik ilişkiler kurar
2) Malzeme ve kavramlar arasında ilişki kurar
3) Bireysel sözünü oluşturmada seramik malzemenin dilini kullanır
4) Faklı fırın ortamlarında elde edilen yüzey etkilerini sanatsal çalışmalarında kullanır.
5) Sanatsal seramik sır ve bünye tekniklerini uygular.
6) Toplumsal sorunları sanatsal bir dille aktarabilir.
7) Bireysel farklılıklarını sanatsal çalışmalarında ortaya koyar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

1960 Sonrası Sanatta Yeni İfade Biçimleri 1

Dersin İçeriği

Atölye, öğrencinin bireysel farklılıklarının gözetildiği, yaratıcı düşünce ve seramik malzemenin sınırlarının deneyimlendiği, yeni perspektiflere açık, evrensel boyutta özgün sanat/ tasarım dilinin oluşturulmasına katkı sağlayacak araştırma, yorum ve uygulamaları kapsar. Proje temelli bu atölye, sanatsal ve endüstriyel olmak üzere iki farklı yaklaşım içerir. Öğrencinin proje sonuçlarını bir sergi ile sunması beklenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Make metephorical connections between concepts
2) Associate materials with concepts
3) Use ceramic material to create an individual art style
4) Use the surface effects of various kilns on individual artistic works
5) Apply ceramic glaze and pattern techniques
6) Reflect social problems from an artistic point of view
7) Expose individual differences on artistic works
8) Make metephorical connections between concepts
9) Associate materials with concepts
10) Use ceramic material to create an individual art style
11) Use the surface effects of various kilns on individual artistic works
12) Apply ceramic glaze and pattern techniques
13) Reflect social problems from an artistic point of view
14) Expose individual differences on artistic works
15) Güncel sosyal ve ekonomik olaylarla bağlantılı, sanatsal ve teorik tartışmalar ışığında, öğrencinin kendi plastik dilini ifade edebileceği proje konuları belirlenir.
16) Konu araştırması: Kaynakçaların toplanması. Benzer konuların farklı disiplinlerdeki örneklerinin incelenmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Mark del Vecchio and Garth Clark, Postmodern Ceramic, Thames & Hudson, 2001
2- Rupert Faulkner Japanese Studio Crafts: Tradition and the Avant-Garde
3- Rıdvan Tunçel, Zehra Çobanlı, Eskişehir Çobanlı Construction 2005
4- Jan Peterson, Susan Peterson, Seramik Yapıyoruz, Çeviri Sevim Çizer,
5- Zehra Çobanlı, Astarlar, Anadolu Üniversitesi yayınları, 2005
6- Sevim Çizer, Lüster, Dokuzeylül Üniversitesi Yayınları,1995
7- Emmanuel Cooper, The Potter's Book of Glaze Recipes, 2004
8- Oliver Watson, Studio pottery: twentieth century British ceramics in the Victoria and Albert Museum collection
9- Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi Estetik Modernizmin Tasfiyesi, İletişim Yayınları, 2011
10- JEAN BAUDRILLAD , SANAT KOMPLOSU (YENİ SANAT DÜZENİ VE ÇAĞDAŞ ESTETİK I ), iletişim yayınları, 2010
11- Ahu Antmen , 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar ( Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla, SEL YAYINCILIK, 2012
12- Post Modern Ceramic Studio Pottery Lüster Seramik Astarları Kağıt Katkılı Seramikler Avantürin Sırlı Özgün Seramik Form ve Yüzeyler
13- Post Modern Ceramic Studio Pottery Lüster Seramik Astarları Kağıt Katkılı Seramikler Avantürin Sırlı Özgün Seramik Form ve Yüzeyler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Bireysel Çalışma
3) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Proje

2

70%

Ara Sınav

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte