>

Çağdaş Sanatta Yeni Malzemeler I

Seramik

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Sanatta Yeni Malzemeler I SEY109 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR
Doç. Dr. Hüseyin Yarkın BİÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) araşatırma ve uygulamalardan sonra sunum yapar
2) 20.-21.yy güncel heykel sanatı konusunda genel anlamda bilgi sahibi olur
3) Sanat akımları ve sanatçıları tanır
4) Sanatçıların çalışmalarını plastik açıdan değerlendirir
5) Heykele dair problemleri kuramsal olarak analiz eder

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Çağdaş Seramik 1

Dersin İçeriği

Sanat çalışmalarında birbirinden farklı malzeme ve tekniğin bir arada kullanım ilke ve yöntemlerini araştıran uygulamalar yaptırılır ve bu yolla ortaya konan heykellerin ürettiği sanat problemleri, çağdaş sanattaki yeri ve önemi bakımından değerlendirilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma ve ders içeriğini anlatma
2) Geleneksel heykel üretim tekniklerine genel bir bakış
3) Heykel sanatında kullanılan malzeme ve tekniklerin örnek eserler aracılığıyla incelenmesi
4) Yeni malzeme ve tekniklerin heykelde kullanımına örnek tasarımlar.
5) tasarımı geliştirme ve uygulama
6) tasarımı geliştirme ve uygulama
7) tasarımı geliştirme ve uygulama
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Tasarım geliştirme ve uygulama
10) Tasarım geliştirme ve uygulama
11) Tasarım geliştirme ve uygulama
12) Tasarım geliştirme ve uygulama
13) Tasarım geliştirme ve uygulama
14) Tasarım geliştirme ve uygulama
15) Tasarım geliştirme ve uygulama
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1- ADORNO, T. - HORKHEIMER, M., (1995), Aydınlanmanın Diyalektiği – Felsefi Fragmanlar, C. 1-2, Çev. Oğuz Özügül, İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
2- ADORNO, T. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, (Çev. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen), İstanbul, İletişim Yayınları, 2007.
3- AKAY, A., (2009), Sanat Tarihi – Sıradışı Bir Disiplin, 2. basım, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
4- AKURGAL, E., (2000), Anadolu Uygarlıkları, 7. basım, İstanbul: Net Turistik Yayınları.
5- AKYÜREK, Engin. Ortaçağ’dan Yeniçağ’a Felsefe ve Sanat, İstanbul, Kabalcı Yayınevi, 1994.
6- ARTAUD, Antonin. Van Gogh, (Çev. Ahmet D. Soysal), İstanbul: Nisan Yayınları, 1991.
7- ARISTOTELES, (2002), Poetika, Çev. İsmail Tunalı, 10. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi
8- ARNHEIM, R., (2007), Görsel Düşünme, Çev. Rahmi Öğdül, İstanbul: Metis Yayınları.
9- ASLANAPA, O., (1999), Türk Sanatı, 5. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.
10- . ATAKAN, N., Arayışlar, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 1998.
11- BAUDELAIRE, Charles. Modern Hayatın Ressamı, (Çev. Ali Berktay), İstanbul, İletişim Yayınları, 2004.
12- BERGER, J., (1999), Görme Biçimleri, Çev. Yurdanur Salman, 7. basım, İstanbul: Metis Yayınları
13- BERMAN, M., (1999), Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, Çev. Ümit Altuğ, Bülent Peker, 2. basım, İstanbul: İletişim Yayınları.
14- ÇOTUKSÖKEN, Betül. Ortaçağ Yazıları, İstanbul, Kabalcı Yayınları, 1993. BUMİN, Tülin. Tartışılan Modernlik: Descartes ve Spinoza, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2003.
15- GOMBRICH, E.H. (1992), Sanat ve Yanılsama, (Çev. Ahmet Cemal), İstanbul, Remzi Kitabevi Yayınları.
16- WOLFFLIN, H., (2000), Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Çev. Hayrullah Örs, 5. basım, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte