>

1960 Sonrası Sanatta Yeni İfade Biçimleri II

Seramik

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
1960 Sonrası Sanatta Yeni İfade Biçimleri II SEY108 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) araşatırma ve uygulamalardan sonra sunum yapar
2) 20.-21.yy güncel heykel sanatı konusunda genel anlamda bilgi sahibi olur
3) Sanat akımları ve sanatçıları tanır
4) Sanatçıların çalışmalarını plastik açıdan değerlendirir
5) Heykele dair problemleri kuramsal olarak analiz eder

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bellek ve Mekân 2

Dersin İçeriği

Sanat çalışmalarında birbirinden farklı malzeme ve tekniğin bir arada kullanım ilke ve yöntemlerini araştıran uygulamalar yaptırılır ve bu yolla ortaya konan heykellerin ürettiği sanat problemleri, çağdaş sanattaki yeri ve önemi bakımından değerlendirilir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Modernizim ve 1960 öncesi sanatsal kodlar
2) II. Dünya savaşı sonrasında yaşanan ekonomik ve bilimsel gelişmeler paralelinde artan tüketim alışkanlıkları, kültürel dönüşüm: Popüler Kültür ve Pop Sanat  
3) Gerçekliğin yeniden tanımlanmasında değişen referanslar: Yeni Gerçekçilik
4) Yeni bir kültür arayışında devrimci hareket: Fluxus
5) İçerik ve uygulamalarıyla Sanat tanımının sınırlarını zorlayan avangard bir yaklaşım: Kavramsal Sanat  
6) İçerik ve uygulamalarıyla Sanat tanımının sınırlarını zorlayan avangard bir yaklaşım: Kavramsal Sanat  
7) İçerik ve uygulamalarıyla Sanat tanımının sınırlarını zorlayan avangard bir yaklaşım: Kavramsal Sanat  
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Geleneksel malzemenin ötesinde yeni arayışlar- Sanatsal malzeme olarak “Beden”
10) Sanatsal bir malzeme olarak arazi
11) Malzemenin doğayla olan ilişkisindeki dönüşüm: sanatsal bir dil arayışı olarak “süreç  
12) Düşüncenin ete kemiğe büründüğündüğü performanslar
13) Sanatsal bir malzeme olarak Ses ve görüntü kaydı: “Video''  
14) Kendi doğasını keşfeden kadın: Feminist Sanat  
15) Kendi doğasını keşfeden kadın: Feminist Sanat
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Semra Germaner, 1960 Sonrası sanat Kabalcı Yayınevi, 1997
2- Nancy Atakan, Arayışlar Resimde ve Heykelde Alternatif, Yapı Kredi Yayınları ,1998
3- Tony Godfrey, Conceptual art, Phaidon, 1998
4- ?Alexander Alberro, Art after conceptual art, MIT Press, 2006
5- Hilary Robinson, Feminism-Art-Theory: An Anthology 1968-2000
6- Jonathan Vickery, Diarmuid Costello (edited) Art: Key Contemporary Thinkers, Berg,2007
7- Eleanor Heartney, Sanat ve Bugün, Akbank Kültür Sanat İstanbul ,2012
8- Ahu Antmen , 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar ( Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla, SEL YAYINCILIK, 2012
9- Ahu Antmen, Joseph Beuys ve Öğrencileri / Joseph Beuys and His Students. Deutsche Bank Koleksiyonundan seçmeler. 9 eylül - 1 kasım 2009. sergi kataloğu, Sakıp Sabancı Müzesi SSM, 2009
10- Ahu Antmen, Hale Tenger: İçerdeki Yabancı Stranger Within, Yapı Kredi Yayınları, 2007
11- AHU ANTMEN (EDİTÖR), SANAT / CİNSİYET Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, İLETİŞİM YAYINLARI,2008
12- JEAN BAUDRILLAD , SANAT KOMPLOSU (YENİ SANAT DÜZENİ VE ÇAĞDAŞ ESTETİK I ), iletişim yayınları, 2010
13- ALİ ARTUN ( editor) SANAT MANİFESTOLARI: AVANGARD SANAT VE DİRENİŞ

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

70%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte