>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Göç Ekonomisi IGI122 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Selçuk KOÇ
Doç. Dr. Gülten DURSUN
Dr. Öğr. Üyesi Hanife BIDIRDI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenciler, göç ekonomisi üzerine yapılan araştırmalardan ortaya çıkan temaları değerlendirebileceklerdir.
2) Öğrenciler, göç araştırmalarından ortaya çıkan bulguların sosyal ve ekonomik kalkınmayı teşvik eden politika için etkilerini değerlendirebileceklerdir.
3) Öğrenciler, göç ekonomisinin siyasi ve ekonomik gelişmeyi ölçen kesitsel ve zaman serisi verilerine ilgili istatistiksel modelleri uygulayabilecektir.
4) Öğrenciler, önde gelen göç ekonomisi ve kalkınma iktisadı dergilerinde yayınlanan göç ekonomisi çalışmalarının teknik içeriğini yorumlayabileceklerdir.
5) Öğrenciler, göç ekonomisindeki bulguların, göç çalışmalarının daha geniş çerçevesiyle nasıl ilişkili olduğunu açıklayabilecektir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Kalkınma Teorileri

Dersin İçeriği

Göçün ekonomik belirleyicileri ve sonuçları, göç akımlarının hem alıcı hem de gönderen ülkelerin işgücü piyasaları üzerindeki etkisi, ve göçten elde edilen ekonomik faydaların hesaplanması

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş, ders materyalleri
2) Küresel göç hareketlerinde mevcut eğilimler
3) Uluslararası göçü açıklayan teorik yaklaşımlar
4) Ekonomik asimilisyon: Göçmenler alıcı ülkede ne tür işlerde çalışmaktadır?
5) Göçmen seçimi: Kim neden göç eder?
6) Göçmenler ve işgücü piyasaları
7) Göçün ekonomik büyüme üzerindeki etkisi
8) Ara Sınav
9) Göçün gönderen ülkeler üzerindeki etkisi
10) Göçmen politikası ve göçün politik ekonomisi
11) Sosyal Hareketlilik: göçmenlerin çocukları
12) Göç araştırmalarında sınırlar
13) Türkiye’de iç göç hareketleri
14) Türkiye’nin göçmen krizi
15) Öğrenci ödevlerinin sunumu
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Küreselleşme Çağında Göç, Kavramlar, Tartışmalar, İletişim Yay
2- The Economics of Immigration Theory and Policy, Örn B. Bodvarsson, Hendrik Van den Berg, 2013,Springer

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte