>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Antrenman | HAB514 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Doç. Dr. Ahmet GÖNENER
1) Çocuk ve spor üzerine görüşler, çocuk gelişimi (somatik, motork, duyusal ve sosyal yönleriyle) hareket eğitimi ve çocuklarda antrenman (çocuk antrenmanının amacı, içeriği, aşamaları, tehlike ve riskleri), kondisyonel motorik özellikleri ve antrenman önerileri, psikomotor özellikler ve eğitimi, çocuk antrenmanlarının periyotlaması, çocuk ve müsabaka, yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, yetenek seçimi ve araştırmasına yönelik ön şartlar, bireysel ve takım sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri, bilimsel ve uygulama alanındaki deneyim birikimleri, yetenek seçimi için çağdaş model örneklerinin değişik örneklemeleri
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Gelişimle ilgili kavramlar. Motor gelişimin alanları, kuramları ve ilkeleri. Fiziksel Aktivite ilgili kavramlar, Fiziksel Aktivitenin Yararları. Fiziksel Aktivite Şiddeti ve Egzersiz Türleri, Metabolik Eşdeğer, Egzersiz Süresi, Sıklığı ve Aşamaları.Fiziksel Hareketsizlik ve Etkisi. Fiziksel Aktivite Seçimi ve Önerileri.Düzenli Fiziksel Aktiviteye Yönlendirme ve Program. Çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler. Çocukluk Döneminde Cinsler Arasındaki Anatomik, Kassal, Fonksiyonel Gelişim ve Fiziksel Aktivite.Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite. Oyun Örnekleri
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte