>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Çok Ortamlı Çevresel Modelleme | CEV602 | Zorunlu | Doktora | 1 | Bahar | 8 |
Dr. Öğr. Üyesi Recep Kaya GÖKTAŞ
1) Kimyasalların çok-ortamlı çevrede dağılımını ve akıbetini belirleyen etmenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
2) Farklı çevresel sorunların incelenmesi için farklı ölçek ve detayda çok-ortamlı çevresel modeller oluşturma becerisi kazanır.
3) Çok-ortamlı çevresel modellerin çıktılarını değerlendirme becerisi kazanır.
Program Yeterlilikleri | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||
1 | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | |
2 | Orta | Orta | Orta | Orta | |||
3 | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Matematik I, Matematik II, Diferansiyel Beklemler, Lineer Cebir, Sayısal Analiz, Bilgisayar Programlama, Organik Çevre Kimyası, Çevresel Modelleme, Çevresel Kimyasalların Taşınımı
Çok-ortamlı çevresel modeller hakkında temel kavramlar. Fugasite yaklaşımı ve konsantrasyon yaklaşımının karşılaştırılması. Çevresel kimyasalların ve çevresel ortamların çok-ortamlı akıbet ve taşınım süreçlerini etkileyen özellikleri. Fazlar arası dengenin modellenmesi. Adveksiyon ve reaksiyon süreçlerinin modellenmesi. Ortamlarası taşınımın modellenmesi. Seviye I, II ve III modeller. Hava-su, sediment-su değişim modelleri ve QWASI (Quantitative Water-Air-Sediment Interaction) modelleri. Yüzey toprağı modelleri. Bitkilerin kirletici alımının modellenmesi. Biyolojik birikim modelleri. Farmakokinetik modeller. Küresel akıbet ve taşınım modelleri.
1- “Multimedia Environmental Models: The Fugacity Approach, 2nd Edition.” Donald Mackay, 2001. Lewis Publishers.
2- Chemodynamics and Environmental Modeling: An Introduction.” Stefan Trapp & Michael Matthies. 1998. Springer.
3- “Handbook of Chemical Mass Transport in the Environment”. Louis J. Thibodeaux & Donald Mackay (eds.). 2011. CRC Press.
4- “Integrated Environmental Modeling: Pollutant Transport, Fate, and Risk in the Environment.” Anu Ramaswami, Jana B. Milford & Mitchell J. Small. 2005. Wiley.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Benzetim
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma
10) Problem Çözme
11) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte