>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hata Kontrol Kodlaması MEH607 Seçmeli Doktora 1 Bahar 10

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sıtkı ÖZTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Klasik kodlama ve kod çözme yöntemlerini açıklar.
2) Çok düzeyli kodlama ve çok aşamalı kod çözme yöntemlerini uygular.
3) Kod tasarımı ve hata başarım analizini hesaplar.
4) Bilginin ileri seviye kodlama tekniklerini sınıflandırır.
5) Lineer kodlama ve kod çözme yöntemlerini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Orta   Düşük Yüksek Orta
2 Düşük Düşük Orta   Düşük Yüksek Orta
3 Düşük Düşük Orta   Düşük Yüksek Orta
4 Düşük Düşük Orta   Düşük Yüksek Orta
5 Düşük Düşük Orta   Düşük Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sayısal Haberleşme

Dersin İçeriği

Giriş: Kanal kapasitesi. klasik kodlama ve kod çözme yöntemleri. Çok düzeyli kodlama, çok aşamalı kod çözme. Sıralı kodlar. Yumuşak kararlı kod çözme algoritmalari: MAP, Log-MAP, SOVA. Paralel sıralı ( turbo) kodlar. İteratif kod çözme. Serpiştiriciler. Kod tasarımı ve hata başarım analizi, EXIT diyagramları. Turbo türü kodlar. Seri sıralı kodlar, karma sıralı kodlar. Seri ve paralel sıralı kodların uygulamaları. Band ve güç verimlilikli sıralı kodlama. Çok düzeyli sıralı kodlama. Düşük yoğunluklu eşlik kontrol kodları. Mesaj aktarma algoritmaları. Seri ve paralel sıralı uzay-zaman kodları. Çok girişli-çok çıkışlı kanallarda kodlama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Blok kodlar: Blok kodlara giriş, Hamming kodları.
2) Soft-decision decoding, Automatic-repeat-request algorithm.
3) Lineer kodlar: Doğrusal kodların tanımı. Üreteç matrisleri, Parite-kontrol matrisleri.
4) Hata sendromu. Hata algılama ve düzeltme. Kısaltılmış ve genişletilmiş doğrusal kodlar.
5) Çevrimsel kodlar: Çevrimsel kodlar tanımı. Polinomlar. Üreteç polinomları. Çevrimsel kodlarla kodlama.
6) Çevrimsel kodlanmış kodlar çözme, Eşlik polinomları. Çift çevrimsel kodlar. Çevrimsel kodların üreteç ve eşlik matrisleri.
7) Çevrimsel kodların kodlanması ve kod çözümü için kaydırmalı kaydediciler: kaydırmalı kaydediciler. Polinom-bölümme kaydedicisi, Kaydırmalı kaydedici ile kodlama.
8) ara sınav
9) Hata algılama ve düzeltme için kaydırmalı kaydedici .Meggitt dekoder.
10) Lineer cebir: Kümeler, Gruplar, Alanlar, Vektör uzayları, Matrisler, Vektör uzayında Lineer kodlar, Dual kodları.
11) Galois alanları: denklemlerin kökleri. GF(23) Galors alan, GF(24) ve GF(25) alanları, İlkel alan elemanları.
12) İndirgenemez ve ilkel polinomlar. Minimal polinomlar. GF(24) ve GF(23) denklemlerinin çözümleri.
13) Bose-Chaudhuri-Hocquenghem (BCH) kodları, İkili BCH kodları tanımı ve yapısı, Sınırlı alanlarında Hata sendromları. SEC ve DEC ikili BCH kodlarında kod çözme, Yerel-hata polinomları.
14) Peterson Gorenstein-Zierler kod çözme. Reed-Solomon kodları, Berlekamp algoritması.Hata-düzeltme polinomları.
15) Evrişim (Konvolüsyon) kodları: Evrişim. Evrişim kodlarile kodlama. Evrişim kodlar için üreteç matrisi. Evrişim kodlar için üreteç polinomları. Evrişim kodlarının grafiksel gösterimi. Viterbi kod çözücü.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1- Modern Digital and Analog Communication Systems, Bhagwandas Pannalal LATHI, Holt, Rinehart and Winston, 1989 2- Fundamentals Of Communication Systems, John G. Proakis, Masoud Salehi, Prentice Hall, 2004 3- Analog and Digital Comminication, Hwei P. Hsu, Schaum's Outline Series, McGraw-Hill, 1993 4- Introduction to Error Control Codes Salvatore Gravano 2001 Oxford University Press ISBN 0-19-856231-4

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

70%

Ödev

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte