>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İş Sıralama ve Çizelgeleme MEN611 Seçmeli Doktora 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Gülşen AYDIN KESKİN
Dr. Öğr. Üyesi Hatice ESEN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Genel çizelgeleme problemlerini ayırt eder
2) Tek makine çizelgeleme problemlerini çözer
3) Paralel makinelerde işlerin çizelgelenmesini yapar
4) Akış tipi çizelgeleme problemlerini modeller
5) Atölye tipi çizelgeleme problemlerini modeller
6) Makine sıralama ve yüklenmesi için sezgisel yöntemleri açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Düşük Orta  
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek  
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek  
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
6 Orta Orta Düşük Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste genel çizelgeleme problemlerinin belirlenmesi, çizelgelemenin optimalliğinin değerlendirilmesi, tek makine ve çok makine çizelgeleme problemleri, özellikleri çözüm yöntemleri, deterministik makine çizelgeleme problemleri, tek ve çok makineli sistemlerde tek aşamalı, akış tipi ve atölye tipi problemler, üretim sistemlerindeki çizelgeleme uygulamaları ve iş sıralamada kullanılan sezgisel yöntemler konularında detaylı bilgi verilecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Üretim Plânlama İşlevleri, Üretim Programı ve Rotalama
2) Tezgâh Yükleme (Atama Yöntemi)
3) Tezgâh Yükleme (Kapasite Temelli Tezgâh Yükleme, Dal-Sınır Algoritması, Doğrusal Programlama Yaklaşımı)
4) Temel Sıralama ve Çizelgeleme Kavramları, Formüller
5) Gantt Diyagramı Kullanımı, n İş-1 Tezgâh İş Sıralama Problemleri
6) n İş-1 Tezgâh İş Sıralama Problemleri
7) İş Sıralama (Paralel Tezgâh Kullanımı)
8) İş Sıralama (Paralel Tezgâh Kullanımı)
9) Ara Sınav
10) İş Sıralama (Akış Tipi Problemler)
11) İş Sıralama (Akış Tipi Problemler)
12) Atölye tipi çizelgeleme pronlemleri
13) Atölye tipi çizelgeleme pronlemleri
14) Dönem Proje Sunumları
15) Dönem Proje Sunumları
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Pinedo, Michael L., Scheduling: Theory, Algorithms, and Systems, Springer, 2012
2- Kenneth R. Baker, Dan Trietsch, Principles of Sequencing and Scheduling Wiley, 2009

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sunum/Seminer Hazırlama

1

10%

Ara Sınav

1

50%

Ödev

2

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Diğer

Mesleki Uygulama

İstenmemekte